28.8 C
Athens
Κυριακή, 26 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΠολιτισμός"August Osage County": Όταν μία οικογενειακή συγκέντρωση μετατρέπεται σε πεδίο μάχης

“August Osage County”: Όταν μία οικογενειακή συγκέντρωση μετατρέπεται σε πεδίο μάχης


Της Αναστασίας Χαλβατζοπούλου,

Ο μήνας Αύγουστος φαίνεται πως έχει την τιμητική του στον χώρο της έβδομης τέχνης. Πολλοί καλλιτέχνες επιθυμούν το έργο τους να φέρει ως τίτλο αυτόν τον μήνα, τον «βασιλιά του καλοκαιριού», από τον δικό μας Νίκο Παπάζογλου, μέχρι τον Τζον Γουέλς. Το ”August Osage County” είναι η κινηματογραφική μεταφορά του βραβευμένου με Πούλιτζερ και Τόνι ομότιτλου θεατρικού έργου του Τρέισι Λετς, το οποίο ανέβηκε και στο Μπρόντγουεϊ, σε σκηνοθεσία του Τζον Γουέλς με το σενάριο να το υπογράφει ο ίδιος ο Λετς. Πρόκειται για αμερικανικής παραγωγής δραματική κωμωδία, η οποία κυκλοφόρησε στις αίθουσες στις 25 Δεκεμβρίου 2013. Υπεύθυνοι παραγωγής ήταν οι Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζιν Ντουμένιαν, Γκραντ Χίσλοβ, Στιβ Τράξλερ και Χάρβεϊ Γουαινστάιν. Στο πρωταγωνιστικό τιμόνι είναι οι Μέριλ Στριπ και Τζούλια Ρόμπερτς.

Η ταινία πραγματεύεται το δράμα της οικογένειας Γουέστον, όπου οι αδερφές Μπάρμπαρα, Άιβι, Κάρεν και άλλοι κοντινοί συγγενείς συγκεντρώνονται τον Αύγουστο στο πατρικό σπίτι των κοριτσιών στο Όσατζ, μία κομητεία βόρεια της Οκλαχόμα έπειτα από την εξαφάνιση του πατέρα τους και ποιητή Μπέβερλι Γουέστον. Η κατάληξη αυτής της εξαφάνισης δεν έχει αίσιο τέλος, με τον αγνοούμενο πατέρα να εντοπίζεται νεκρός. Το αναπάντεχα δυσάρεστο γεγονός «αναγκάζει» την πολυπληθή οικογένεια να μείνει κάτω από την ίδια στέγη για μερικές μέρες. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου, με τους χαρακτήρες να μεταπηδούν σε μηδενικό χρόνο από τον πόνο στην οργή. Οι αποκαλύψεις μυστικών σε συνδυασμό με την δυσφορία συνύπαρξης και την ματαιότητα του αναπόφευκτου, δημιουργούν ένα κρεσέντο θυμού, αγανάκτησης και βίας.

Πηγή Εικόνας: kulturosupa.gr

Πρόκειται για μία ταινία, η οποία βασίζεται εξ ολοκλήρου στις ερμηνείες των πρωταγωνιστών. Εξάλλου, το σενάριο δεν «απογαλακτίζεται» από τις θεατρικές καταβολές του έργου, με αποτέλεσμα οι περισσότερες σκηνές να θεωρούνται από πολλούς αντι-κινηματογραφικές. Δεν υπάρχει σωστός και λάθος ρόλος, όπως επίσης και ρόλος που να μην ξεχωρίζει. Αρχικά οι κόρες του αδικοχαμένου πατέρα, καλύπτουν ένα τεράστιο μέρος των εξελίξεων. Η Τζούλια Ρόμπερτς υποδυόμενη την μεγάλη αδερφή της οικογένειας, την Μπάρμπαρα, είναι η πιο δυναμική και από τις τρεις, εξωστρεφής, η οποία έχει μάθει να έχει τον έλεγχο σε κάθε είδους κατάσταση. Δεν αντέχει ούτε τον αέρα της γενέτειρας της κι έχοντας να αντιμετωπίσει τον σύζυγό της Μπιλ (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ), με τον οποίο βρίσκεται σε διάσταση και μία κόρη με έντονη εφηβεία. Ξεπερνά τα όρια και ξεσπά με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο.

Ακολουθεί η Άιβι (Τζούλιαν Νίκολσον), η οποία έχει μείνει πίσω με τους γονείς. Είναι η αδερφή με τις περισσότερες συστολές, αρκετά φιλόπονη και σε σχέση με τον πρώτο της ξάδερφο τον «μικρό Τσαρλς» (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς) όπως τον αποκαλούν, υπερβολικά ευαίσθητος και ήπιων τόνων. Αμφότεροι αφήνουν το στίγμα τους σιωπηλά. Στη συνέχεια η Κάρεν (Τζούλιετ Λιούις), είναι η μικρότερη αδερφή και η πιο «σκανδαλιάρα». Πληγωμένη από τους πρώην συντρόφους της, θεωρεί πως πλέον είναι ευτυχισμένη στο πλάι του Στηβ (Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ), όπου και τον φέρνει για να τον γνωρίσει στους συγγενείς. Ο Στηβ αποδεικνύεται πως όχι μόνο καπνίζει Μαριχουάνα, αλλά δεν διστάζει να παρενοχλήσει σεξουαλικά την ανιψιά του και κόρη της Μπάρμπαρα, Τζιν (Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν).

Εξαιρετικοί και εξίσου εκρηκτικοί είναι και οι ρόλοι του θείου Τσαρλς (Κρις Κούπερ) και της θείας Μάτι Φέι (Μάργκο Μαρτίντειλ), η οποία κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Επιπλέον καταλυτικοί χαρακτήρες που έκαναν ένα πιο ήσυχο πέρασμα είναι ο πατέρας των κοριτσιών (Σαν Σέπαρντ) και μία ιθαγενής οικονόμος, η Τζίνα (Μίστι Άπχαμ).

Ωστόσο, ήρθε η ώρα να δοθεί έμφαση στην ηθοποιό, που αδιαμφισβήτητα χαρακτηρίζεται ως ένα από τα ιερά τέρατα της έβδομης τέχνης και δεν είναι άλλη από την Μέριλ Στριπ. Υποδυόμενη την καρκινοπαθή και εθισμένη στο αλκοόλ σύζυγό του αναζητούμενου άντρα της, μαζί με την Τζούλια Ρόμπερτς «κεντάνε» ενώπιον του φακού. Η Βάιολετ Γουέστον κυνική, χωρίς τρόπους, δίχως να κάνει την παραμικρή ενέργεια έτσι ώστε να εξομαλυνθούν οι αγεφύρωτες σχέσεις που έχουν όλοι οι παρευρισκόμενοι ο ένας για τον άλλον. Η Στριπ ερμηνεύει εξωπραγματικά αληθινά, γεγονός άξιο θαυμασμού, όταν μιλάμε για έναν ρόλο ο οποίος μοιράζει συσσωρευμένες δόσεις τοξικότητας.

Πηγή Εικόνας: athinorama.gr

Η ταινία απέσπασε σωρεία θετικών σχολίων και έλαβε δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα και τρεις για Screen Actors Guild Award για τις ερμηνείες της Στριπ και της Ρόμπερτς Α’ και Β’ Γυναικείου ρόλου αντίστοιχα και στους τρείς θεσμούς των βραβείων. Στον απόηχο του box office, οι συνολικές εισπράξεις σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα 74,1 εκατομμύρια δολάρια.

Ο «Αύγουστος» σίγουρα δεν είναι μία ταινία δράσης αλλά κατάστασης. Ακόμη και τα σημεία που έχουν μαύρο χιούμορ, αφήνουν πολλά μηνύματα να υποβόσκουν. Από την ”Americana” συμπεριφορά, στην παθογενή νοοτροπία του ατομισμού και τους προσωπικού συμφέροντος που επικρατεί στις μέρες μας, μέχρι και στον τρόπο που αντιμετωπίζεται πλέον η τρίτη ηλικία. Όλα αυτά συνθέτουν μία παραγωγή, η οποία απαιτεί ηθοποιούς ενός ορισμένου βεληνεκούς, προκειμένου να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της, με την συγκεκριμένη να τους διαθέτει και με το παραπάνω.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Αύγουστος Κριτική – Σινεμά, athinorama.gr, διαθέσιμο εδώ.
  • Κριτική Ταινίας: Αύγουστος, clickatlife.gr, διαθέσιμο εδώ.
  • Ο Παναγιώτης Τιμογιαννάκης κριτικάρει την ταινία ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ (August Osage County) του Τζον Γουέλς, kulturosupa.gr, διαθέσιμο εδώ.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αναστασία Χαλβατζοπούλου
Γεννήθηκε το 2001 και κατάγεται από τις Σέρρες. Σπουδάζει στο τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Κατέχει άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τον τομέα της Γλωσσολογίας, όπως επίσης και για μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή. Στον ελεύθερο της χρόνο διαβάζει βιβλία και παρακολουθεί ταινίες και σειρές.