19.5 C
Athens
Τρίτη, 13 Απριλίου, 2021
Αρχική Μικρά Καθημερινά Formula 1: Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού επέστρεψε άκρως ανταγωνιστική! 

Formula 1: Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού επέστρεψε άκρως ανταγωνιστική! 


Του Δημήτρη Σαββαΐδη, 

Μια ακόμα σεζόν της «βασίλισσας» των μηχανοκίνητων σπορ ξεκίνησε στις 28 Μαρτίου. Γκάζια, καμένα λάστιχα, μοτέρ που βρυχώνται, ανατροπές και συγκινήσεις είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα προστεθούν στο κυριακάτικο μενού μας. 

Περίπου 3,5 μήνες μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 2020 στο Άμπου Ντάμπι, το πέσιμο της πρώτης καρό σημαίας για το 2021 ανέδειξε νικητή στο Grand Prix του Μπαχρέιν τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton. Πανδημίας επιτρεπούσης, το φετινό πρωτάθλημα αναμένεται συγκλονιστικό, με τα Grand Prix να είναι περισσότερα από ποτέ (23). Επιπλέον, οι σαρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς που επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ φέτος αναβλήθηκαν για το 2022, λόγω της πανδημίας, επιτείνοντας το ενδιαφέρον. 

Φέτος, η Formula 1 συνεχίζει με τα μονοθέσια του 2020, εξελίσσοντάς τα με ορισμένες κρίσιμες παρεμβάσεις, για να κρατήσει την ταχύτητά τους υπό έλεγχο. Και αυτό, γιατί η ταχύτητα τους στις στροφές άρχιζε να φθάνει σε επικίνδυνα επίπεδα κατά την περσινή σεζόν. Ενδεικτικό είναι ότι η κατασκευάστρια ελαστικών Pirelli μέτρησε πέρυσι τις ισχυρότερες δυνάμεις που έχουν ασκηθεί στους πίσω τροχούς των αυτοκινήτων στην ιστορία της Formula 1. Για το λόγο αυτό, η υπεύθυνη για το πρωτάθλημα Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIΑ) προχώρησε φέτος σε σχεδιαστικές αλλαγές, που έθεταν ως στόχο να μειώσουν κατά 10% την παραγωγή αεροδυναμικής άντωσης, κάνοντας, έτσι, τα μονοθέσια, περίπου ένα δευτερόλεπτο πιο αργά στο γύρο σε μια μέση πίστα.

Το πρόγραμμα του φετινού πρωταθλήματος της F1 περιλαμβάνει περισσότερα Grand Prix από ποτέ (23). Πηγή Εικόνας: MARCA

Σε επίπεδο ομάδων, οι αλλαγές είναι περιορισμένες και επί της ουσίας αφορούν σε μετονομασίες. Η Racing Point πλέον ονομάζεται Aston Martin, έπειτα από την εξαγορά της από το δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία Lawrence Stroll, ο οποίος είναι μεγαλομέτοχος και της θρυλικής βρετανικής μάρκας. Επιπλέον, η Renault αποφασίζει να μετονομαστεί σε Alpine, με ολική αλλαγή του ανάλογου branding. Σε επίπεδο κινητήρων, η μοναδική διαφοροποίηση σε σχέση με το 2020 έχει να κάνει με την επιστροφή της McLaren στην «αγκαλιά» της Mercedes, με τις δύο εταιρείες να ενώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους, έπειτα από το «διαζύγιό» τους στο τέλος του 2014. 

Όσον αφορά τους οδηγούς, αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 από τις 10 ομάδες κράτησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο σε σχέση με το 2020. Αυτές είναι η παγκόσμια πρωταθλήτρια Mercedes, με τους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas να οδηγούν τα «ασημί βέλη» για πέμπτη συνεχή χρονιά, η Alfa Romeo που εμπιστεύεται για τρίτη σερί σεζόν τους Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi, και τέλος η Williams, η οποία πορεύεται και το 2021 με τους George Russell και Nicholas Latifi. 

Η φετινή Formula 1 ίσως θα έχει μια από τις καλύτερες δράσεις των τελευταίων ετών, με αρκετές ανακατατάξεις στους οδηγούς. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel, μετά την ομολογουμένως αποτυχημένη του πορεία στη Ferrari τελείωσε τη συνεργασία του με τους «Τιφόζι» και πλέον οδηγεί για λογαριασμό της Aston Martin. Ηχηρή είναι και η επιστροφή του εις διπλούν πρωταθλητή Fernando Alonso με το μονοθέσιο της Alpine, δύο χρόνια μετά την απόσυρσή του από τη Formula 1. Επιπλέον, το ιστορικό επώνυμο Schumacher ξαναγράφεται στα ταμπλό μιας και ο γιος του τεράστιου Michael, Mick, οδηγεί φέτος ένα από τα δύο μονοθέσια της Haas.

Tα 10 μονοθέσια του 2021. Πηγή Εικόνας: F1-Fansite

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1, η διοργανώτρια αρχή επιβάλλει πλαφόν στον προϋπολογισμό των ομάδων. Η πανδημία κατάφερε να «χτυπήσει» οικονομικά και το σπουδαιότερο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Προκειμένου να διασφαλιστεί το μέλλον και η βιωσιμότητα των ομάδων, η FIA θέσπισε την ειδική επιτροπή Cost Cap Administration για τον έλεγχο των οικονομικών, που θα περιλαμβάνει ακόμα και επισκέψεις στο εργοστάσιο. Οι ομάδες δε θα μπορούν να ξοδεύουν περισσότερα από 145 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για την εξέλιξη του μονοθεσίου τους, αλλά και για τις πληρωμές των εργαζόμενων, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Σε περίπτωση που κάποια ομάδα ξεπεράσει το συγκεκριμένο ποσό θα κινδυνεύει με τιμωρία, ανάλογα με το παράπτωμα, που θα διαβαθμίζεται από αφαίρεση βαθμών μέχρι και αποκλεισμό από το παγκόσμιο πρωτάθλημα. 

Όπως προαναφέρθηκε, το πρώτο Grand Prix του Μπαχρέιν, ανέδειξε νικήτρια ομάδα τη Mercedes έπειτα από μεγάλη μάχη με τη Red Bull. Ο Lewis Hamilton κατάφερε να πάρει τη νίκη θέτοντας υποψηφιότητα για την κατάκτηση ενός ακόμη παγκόσμιου τίτλου, μπροστά από τον έτερο διεκδικητή της πρωτιάς Ολλανδό Max Verstappen, που τον πίεσε μέχρι το τέλος τερματίζοντας ελάχιστα δευτερόλεπτα πίσω του. Εάν ο πολύπειρος Βρετανός οδηγός καταφέρει να κατακτήσει το όγδοο προσωπικό του πρωτάθλημα, θα «εκθρονίσει» το θρυλικό Michael Schumacher, και θα γίνει ο οδηγός με τους περισσότερους τίτλους στην ιστορία της Formula 1.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 
  • Formula 1 2021: Tο πρωτάθλημα ξεκινά! Όσα αξίζει να γνωρίζετε, Car and driver, διαθέσιμο εδώ
  • Formula 1: Ο απόλυτος οδηγός για το 2021, Sport24, διαθέσιμο εδώ
  • Formula 1: Ο Χάμιλτον έχει στόχο το…απόλυτο ρεκόρ, iEidiseis, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα προσφυγικά ρεύματα στην Ελλάδα κατά την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα και η αποκατάστασή τους

Της Τζένης Βέργη, Με το προσωνύμιο ως «Χώρα υποδοχής προσφύγων» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η Ελλάδα του 19ου και 20ου αιώνα. Τόσο οι πολεμικές συγκρούσεις,...

Europa Conference League: Στον δρόμο για τα Τίρανα 

Της Ελευθερίας Κωνστάντιου,  Η Άνοιξη μπήκε, η κανονική διάρκεια της Super League 1 τελείωσε και τα play off βρίσκονται ήδη στην 3η τους αγωνιστική. Μια...

«Αγγίζοντας» το αλφάβητο Braille

Της Κωνσταντίνας Αυγερινού, Η επικοινωνία αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι ολόκληρης της ύπαρξης του ανθρώπινου είδους και διακρίνεται σε λεκτική και μη λεκτική. Κατά τον Πετρόφσκι,...

Τέχνη ή μη τέχνη;

Της Φαίης Φωτιάδου, Είναι τέχνη αυτό; Είναι πολλές οι φορές που κάποιος πιάνει τον εαυτό του να αναρωτιέται, αν κάτι μπορεί να θεωρηθεί τέχνη ή όχι....
Δημήτρης Σαββαΐδης
Γεννημένος το 2001 και μεγαλωμένος στην Αθήνα, βρίσκεται στο προπτυχιακό στάδιο των σπουδών του στο τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος. Στοχεύει μελλοντικά να ασχοληθεί με το κλάδο των πρώτων υλών. Κύρια ενδιαφέροντά του αποτελούν το περιβάλλον, η βιωσιμότητα και η κλιματική αλλαγή. Στον ελεύθερό του χρόνο ασχολείται με τον αθλητισμό και τον εθελοντισμό.