17.7 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαApple, Hyundai, Kia: Αρραβώνας προς το παρόν, ελπίζουμε και γάμος σύντομα

Apple, Hyundai, Kia: Αρραβώνας προς το παρόν, ελπίζουμε και γάμος σύντομα


Του Παναγιώτη Παναγιωτακόπουλου,

8 Φεβρουαρίου 2021 και έρχεται στο φως της δημοσιότητας μια ανακοίνωση που λίγο πολύ απογοήτευσε τον επιχειρησιακό και επενδυτικό παγκόσμιο χάρτη. Τα ασιατικά «αδέρφια» που πρωταγωνιστούν στην βιομηχανία των κατασκευαστών αυτοκινήτων, η Kia και η Hyundai, διέψευσαν τις φήμες που τις ήθελαν να παντρεύουν τις δυνάμεις τους με τον τεχνολογικό κολοσσό που ακούει στο όνομα Apple.

Προς έκπληξη των απανταχού απασχολούμενων στους εν λόγω χώρους, είχαν ακουστεί φήμες που ήθελαν τις εταιρίες να κάθονται στο ίδιο τραπέζι και να συζητούν μεταξύ τους με στόχο την από κοινού κατασκευή ενός αυτοκινήτου που θα πρωταγωνιστούσε στο μέλλον. Τα νούμερα, όπως ήταν αναμενόμενο, ζαλίζουν, αφού επενδύσεις ύψους 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα ήταν σίγουρα ικανές να φέρουν πρωτοποριακές εξελίξεις.

Πηγή: pixabay.com

Η Hyundai, ήδη από το 2019, και παρά το γεγονός ότι είχε ανακοινώσει μείωση κερδών λόγω μειωμένων πωλήσεων, δήλωνε πως στα πλαίσια του προγράμματος «Στρατηγική 2025» σκοπεύει να επενδύσει περίπου 52 δις δολάρια με στόχο την δυναμική θέσπιση παρουσίας στην επόμενη μέρα στον κλάδο της αυτοκίνησης. Φέτος, παραμένοντας πιστή στο όραμα της και θέλοντας πάντοτε να παραμένει κοντά στις εξελίξεις, ανέφερε πως επενδύει σε εργοστάσιο στην Κίνα με στόχο τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο. Ταβάνι στα μέχρι τώρα γνωστά μας ονειρικά σχέδια είναι η διάθεση στην αγορά επιβατικού ιπτάμενου οχήματος ως το 2028.

Η επικρατέστερη άποψη αυτή τη στιγμή στις συζητήσεις των ανθρώπων του χώρου κάνουν λόγο για έντονη δυσαρέσκεια στο στρατόπεδο της Apple, καθώς υπέπεσε στην αντίληψη των εκπροσώπων της εταιρίας πως η πλευρά της Hyundai επιχειρεί να αφαιρέσει το όνομα του τεχνολογικού κολοσσού από την σύμπραξη. Προφανώς, δεν πρόκειται για κάποιον πρωτάρη στον κλάδο των επιχειρήσεων και έτσι δεν θα μπορούσε ποτέ μια εταιρία με πολύ βαριά «φανέλα», σαν αυτή της Apple, να μπει σε μια συνεργασία χωρίς να θέσει τα δικά της μέτρα και σταθμά. Κάπως έτσι, υπάρχουν κρυφές ελπίδες για μικρές υποχωρήσεις και από τις δύο πλευρές ώστε τελικά να βρεθεί η χρυσή τομή και να προκύψουν ευχάριστα νέα.

Όλα όσα προαναφέρθηκαν είναι μια εξαιρετική αφορμή για μια πρώτη γνωριμία με τις τάσεις που ενδέχεται να επικρατήσουν στην αγορά το προσεχές διάστημα, έπειτα από την τεράστια ταλαιπωρία λόγω της πανδημίας των κορωνοϊού, που στο διάβα της δεν άφησε τίποτα ανεπηρέαστο. Όταν εταιρίες του βεληνεκούς της Apple και της Hyundai στρέφονται στο πνεύμα της συνεργασίας, προκειμένου να συνδυάσουν την δική τους εμπειρία και τεχνογνωσία με άλλους παίκτες της αγοράς, τότε ίσως αυτή να είναι η ενδεδειγμένη τακτική σε όλα τα επίπεδα. Ίσως βρισκόμαστε σε μια περίοδο που δεν χωρά, σε καμία περίπτωση, η εγωιστική προσέγγιση των πραγμάτων για πολλούς και διάφορους λόγους.

Πηγή: pixabay.com

Πόσο χρόνο θα χρειαζόταν η Apple για να βρει και να εμπιστευτεί εργατικό δυναμικό αναγνωρισμένο και έμπειρο στον κλάδο της αυτοκίνησης; Πόσο χρόνο αλλά και χρήμα θα έπρεπε να «θυσιάσει» προκειμένου να εκπαιδεύσει τα ανάλογα στελέχη; Πόσο σίγουρη θα μπορούσε να είναι για την αποτελεσματικότητα αλλά και την απήχηση σαν πρωτοεμφανιζόμενη στον χώρο; Όλα αυτά τα προβλήματα λύνονται με μία πιθανή συνεργασία με την Hyundai και την Kia, που μπορούν να τους προσφέρουν τα πάντα. Αντίστοιχα, το ύψιστο τεχνολογικό επίπεδο της ίδιας της Apple αρκεί για να δελεάσει και να ωθήσει τους ασιατικούς γίγαντες στην ηλεκτροκίνηση. Μια κατάσταση στην οποία προκύπτουν μόνο νικητές και κανένας χαμένος.

Μακάρι, σε τελική ανάλυση, να φάμε κουφέτα σύντομα με την επισημοποίηση της σχέσης των δύο πλευρών. Επίσης, ευελπιστούμε να ανοίξει και ο δρόμος για περαιτέρω επίσημες ή ανεπίσημες συνεργασίες, με στόχο, τι άλλο, την πρόοδο σε όλα τα επίπεδα. Αναμένουμε σύντομα τα νέα να ταρακουνήσουν τον ανταγωνισμό και να δούμε ακόμα περισσότερες κινήσεις και ιδέες που θα μας αφήσουν άφωνους. Ως τότε, υπομονή…


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Apple Car: Στον «πάγο» οι συζητήσεις μεταξύ Apple και Hyundai, TechGear. Διαθέσιμο εδώ.
  • Γιατί δεν τα βρήκαν Hyundai και Apple για τα αυτόνομα οχήματα, Capital. Διαθέσιμο εδώ.

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Παναγιώτης Παναγιωτακόπουλος
Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιά. Τον ενδιαφέρει η καινοτομία στον κλάδο των οικονομικών και έχει συμμετάσχει σε αρκετά συνέδρια και προσομοιώσεις. Λατρεύει τα ταξίδια, γι' αυτό και δεν σταματά να παρακολουθεί διάφορα προγράμματα Erasmus+ ανά την Ευρώπη και τον κόσμο. Από τα μέσα Ιουνίου 2020 ως τα τέλη Μάρτιου 2022 διετέλεσε Αρχισυντάκτης Οικονομικών του OffLine Post.