24.8 C
Athens
Παρασκευή, 7 Μαΐου, 2021
Αρχική Πολιτισμός The Mandalorian – ένα διαμάντι της κινηματογραφικής οικογένειας του Star Wars

The Mandalorian – ένα διαμάντι της κινηματογραφικής οικογένειας του Star Wars


Του Νέστορα-Μάριου Αποστολόπουλου,

Το ημερολόγιο έλεγε 25 Μαΐου 1977, όταν κυκλοφόρησε μετά από πολλές περιπέτειες η πρώτη ταινία του κινηματογραφικού έπους του George Lukas, “Star Wars”, με το «επεισόδιο 4: Μια νέα ελπίδα». Έκτοτε, 43 χρόνια και οκτώ ταινίες αργότερα, έχει πλέον ολοκληρωθεί και ο δεύτερος και τελευταίος (;) κύκλος της σειράς “The Mandalorian”. Σε διάστημα λίγο μεγαλύτερο του ενός έτους από την προβολή του πρώτου επεισοδίου της πρωτότυπης αυτής σειράς από την κινηματογραφική οικογένεια του Πολέμου των Άστρων, προβλήθηκε το άκρως ανατρεπτικό και επικό φινάλε.

Η σειρά τοποθετείται χρονικά μετά την αρχική τριλογία και επιχειρεί να ξεκαθαρίσει τα γεγονότα μεταξύ του «επεισοδίου 6: Η επιστροφή των Τζεντάι» και του «επεισοδίου 7: Η δύναμη ξυπνά». Το “The Mandalorian” επικεντρώνεται στην περίοδο της πρώιμης γαλαξιακής δημοκρατίας την οποία επιχειρεί να εγκαθιδρύσει η πριγκίπισσα Leia μετά τη νίκη των επαναστατών και την πτώση της Αυτοκρατορίας. Κεντρικό πρόσωπο είναι ένας μανταλοριανός κυνηγός επικηρυγμένων, από τους τελευταίους εναπομείναντες της φυλής του, που προσπαθεί μέχρις εσχάτων να διασώσει τις αξίες και τα ιδανικά του δόγματός του. Μέχρι που θα κληθεί να επικηρύξει ένα μικρό πλασματάκι, με ισχυρή την ικανότητά του να χειρίζεται τη δύναμη (the force). Οι ζωές αυτών των εκ διαμέτρου αντίθετων προσωπικοτήτων θα συνδεθούν αναπάντεχα και μαζί θα ξεκινήσουν ένα επικίνδυνο και περιπετειώδες ταξίδι. Θα χρειαστεί να ξεπεράσουν ανυπέρβλητες δυσκολίες, αλλά και να παραμερίσουν την ίδια τους την υπόσταση ώστε να καταφέρουν να πετύχουν τον στόχο τους και ο Baby Joda να σμίξει με άλλους Τζεντάι και να εκπαιδευτεί προκειμένου να εκπληρώσει το πεπρωμένο του.

Σε μια δύσκολη περίοδο για τους fans του franchise, με την τελευταία τριλογία να έρχεται να ταράξει την ήρεμη πορεία των ακολούθων της παρέας του Luke Skywalker, της πριγκίπισσας Leia και του Han Solo και να τους γεμίσει απογοήτευση, αγανάκτηση, αλλά και απορία για το τι είναι διατεθειμένη να κάνει η Disney σε μια από τις ωραιότερες ιστορίες του κινηματογράφου, αυτά τα δεκαέξι μισάωρα επεισόδια του μανταλοριανού αποτελούν μάλλον μια αχτίδα ελπίδας για το μέλλον του universe. Μια αχτίδα ελπίδας για τις δέκα σειρές που ανακοίνωσε η Disney ότι θα κυκλοφορήσουν μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Το “The Mandalorian” αποτελεί ίσως την πιο πιστή απόπειρα στην αρχική τριλογία, το πιο πιστό σενάριο στο όνειρο του George Lukas. Η σειρά, σεβόμενη τα γεγονότα των επεισοδίων που προηγήθηκαν, παρουσιάζει μια πρωτότυπη ιστορία, παράλληλα όμως πολύ κοντινή στο κυρίως saga. Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης John Favreu προτείνει ένα άκρως ελκυστικό εγχείρημα, δίνοντας στον θεατή όλα τα κλισέ της ιστορίας που επιθυμεί -χαρακτήρες, εφέ, δράση, και φυσικά… lightsabers, blasters και force- σε ένα νέο όμως περίβλημα, που ξεφεύγει από τη μάχη μεταξύ καλού και κακού, Τζεντάι και Σιθ, Αυτοκρατορίας και Επαναστατών. Και όλα αυτά, με τη συντροφιά ορισμένων… παλαιών γνώριμων.

Με άλλα λόγια, το “The Mandalorian” φαίνεται να κατάφερε αυτό που δεν μπόρεσε να πετύχει η τελευταία ατυχής sequel τριλογία. Κατάφερε να δώσει και πάλι ζωή σε μια ιστορία η οποία έδειχνε σταδιακά να σβήνει, να τελειώνει. Κατάφερε να καταδείξει ότι το μέλλον του Star Wars δεν μπορεί να οικοδομηθεί από κάτι νέο, αλλά να στηριχθεί στα θεμέλια που έθεσε ο George Lukas και να φωτίσει περαιτέρω πτυχές της μοναδικής αυτής ιστορίας. Αυτή ήταν και η ειδοποιός διαφορά του από τα επεισόδια 7, 8 και 9, που, προσπαθώντας να αναζωπυρώσουν τη φλόγα, ξέφυγαν από ορισμένα βασικά στοιχεία της ιστορίας, δυσαρεστώντας τους fans. Το έπος του Favreu κατέδειξε ότι τα Star Wars δεν είναι μόνο μάχες με lightsabers, αλλά όλη η φιλοσοφία περί «καλού και κακού» και «δύναμης» που κρύβεται πίσω από τα αριστουργήματα του Lukas. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να προσδεθείς στο Razor Crest του Favreu και να το αφήσεις να σε… εκτοξεύσει στα αστέρια.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Museum Island: Ένα νησί, πέντε θησαυροί του πολιτισμού

Της Ελένης Μουνδούρη, Στην καρδιά του Βερολίνου, στην περιοχή Mitte, μέσα στον ποταμό Spree, υπάρχει ένα μικρό νησάκι το οποίο πράγματι -όπως μαρτυρά και το...

“Generation Next”: Οι νέοι ερευνητές διαμορφώνουν το αύριο

Της Κωνσταντίνας Κούγια, «Οι νέοι είναι γεμάτοι ελπίδες, κι αυτό συμβαίνει επειδή η φύση τους έχει προικίσει με κάποιο είδος θέρμης, σαν εκείνη που νιώθουν...

Τα κυκλώματα παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης στην Ευρώπη

Του Ιωάννη Γκατζούνα, Η Ευρώπη, όντας μία ήπειρος που απαρτίζεται από πληθώρα χωρών με διαφορετικούς τρόπους ζωής η κάθε μία, βρίθει ποικίλων προβλημάτων που κωλύουν...

Ολοκληρωτισμός και ΣΥΡΙΖΑ: Μία σχέση αγάπης;

Της Ειρήνης Κοτρούτσου, «Θα εκκαθαριστούν από το δημόσιο όσοι φέρνουν εμπόδια στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α». Μια δήλωση του κεντρικού Γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, Δημήτρη Τζανακόπουλου,...
Νέστορας-Μάριος Αποστολόπουλος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και είναι φοιτητής του τμήματος Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου. Ασχολείται με τον θεσμό προσομοίωσης των Ηνωμένων Εθνών (MUN), με αρκετά συνέδρια στο ενεργητικό του. Απολαμβάνει τον κινηματογράφο, την ανάγνωση βιβλίων και τον αθλητισμό.