26 C
Athens
Δευτέρα, 27 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΚοινωνίαPeter Tabichi: O καλύτερος δάσκαλος του κόσμου!

Peter Tabichi: O καλύτερος δάσκαλος του κόσμου!


Της Δήμητρας Χαρέλη,

Δικαιωματικά, το βραβείο και ο τίτλος του καλύτερου δασκάλου σε ολόκληρο τον κόσμο ανήκει στον Peter Tabichi. O 36χρονος άνδρας κατάγεται από την Κένυα και σίγουρα δεν είναι ο συνηθισμένος τύπος δασκάλου στη σύγχρονη αίθουσα. Ειδικεύεται στα μαθηματικά και τη φυσική στο Μικτό Δημοτικό Σχολείο Keriko στο Πουάνι, ένα μικρό χωριό της Αφρικής. Αν και υπήρχαν 10.000 υποψηφιότητες από 179 χώρες, κατάφερε να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο και το βραβείο Varkey Foundation Global Teacher Prize 2019. Αυτό που ίσως διακρίνει το έργο και την παρουσία του στην εκπαίδευση είναι οτι κλήθηκε να διδάξει μαθητές που προέρχονται από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Μαθητές, που δεν μοιάζουν με τα συνηθισμένα παιδικά πρόσωπα μιας σχολικής τάξης. Παιδιά, που εγκαταλείπουν το σχολείο πρόωρα και ακολουθούν άλλους δρόμους. Παιδιά απροστάτευτα, τα οποία βρέθηκαν μπλεγμένα  με τα ναρκωτικά νωρίς ή τους προέκυψε κάποια πρόωρη εγκυμοσύνη. Ηλικίες που όλοι μπορούν να αντιληφθούν ότι η γονική παρουσία είναι αναγκαία και όταν αρχίζει το κενό αυτό να γίνεται ευδιάκριτο, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν για ένα παιδί.

Στο πλάι αυτών των παιδιών στάθηκε ο Peter Tabichi, o οποίος έκανε σκοπό της ζωής του να προσφέρει και να βοηθήσει με κάθε τρόπο και μέσο. Ο αγώνας του βγαίνει έξω από τους τοίχους του σχολείου και αγγίζει τα πραγματικά ανθρώπινα προβλήματα, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μοιάζουν με αυτά που είχαμε εμείς ως μαθητές. Ποιος θα φανταζόταν ότι υπάρχει κάποιος που έχει αφιερώσει το 80% του μισθού του σε έργα της τοπικής κοινότητας, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και της αειφόρου γεωργίας. Σημαντική προσπάθεια έκανε, ώστε να μπορέσει να υπάρξει ουσιαστική ειρήνη μεταξύ των διαφορετικών εθνοφυλετικών ομάδων, ένα ζήτημα που ταλαιπωρεί τον πληθυσμό της περιοχής και τον κρατά διασπασμένο. Στις περιοχές αυτές, επίσης, υπάρχει έντονη διαμάχη και για τις θρησκευτικές διαφορές, καθώς το κομμάτι της πίστης υπερβαίνει τα πάντα και θεωρείται άξιο αφιέρωσης, ακόμα και μιας ανθρώπινης ζωής. Τα πιο ουσιαστικά προβλήματα, όμως, τα οποία δυστυχώς ταλαιπωρούν τον πληθυσμό της κοινότητας Rift Valley, είναι το ζήτημα του επισιτισμού. Το όραμα του ξεπερνά τα σύνορα της περιοχής αυτής και απλώνεται στην έκταση ολόκληρης της Αφρικής.

Όπως, άλλωστε, δήλωσε: «Το να βλέπω τους μαθητές μου να αναπτύσσονται σε επίπεδο γνώσεων, αυτοπεποίθησης και δεξιοτήτων είναι η μεγαλύτερη χαρά που αντλώ από τη διδασκαλία: Όταν εξελίσσονται σε ανθεκτικές, δημιουργικές για την κοινωνία προσωπικότητες, νιώθω μεγάλη ικανοποίηση γιατί συνειδητοποιώ πως έχω λειτουργήσει σαν «μοχλός», που έχει ξεκλειδώσει τις δυνατότητές τους με ένα συναρπαστικό τρόπο».

Το έργο του είχε ως αφετηρία την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο όλων των μαθητών και την πίστη. Εκείνα με τη σειρά τους, τον έβγαλαν ασπροπρόσωπο καταφέρνοντας να προκριθούν στη Διεθνή Έκθεση Επιστήμης και Μηχανικής INTEL 2019, στην Αριζόνα των ΗΠΑ.  Η διάκρισή τους δεν σταμάτησε εκεί, αφού κατέκτησαν το βραβείο της Βασιλικής Εταιρείας Χημείας και κατάφεραν να κάνουν ένα χρήσιμο δώρο στην ανθρωπότητα, με την αξιοποίηση της ζωής των φυτών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ο Peter κατάφερε να αγκαλιάσει την τεχνολογία και να την αντιμετωπίσει ως σύμμαχό του μπροστά στο εκπαιδευτικό του όραμα. Και κάπως έτσι, διπλασιάστηκαν οι εγγραφές στο σχολείο και μέσα σε 3 χρόνια περιορίστηκαν φαινόμενα, όπως είναι αυτό της ενδοσχολικής βίας. Η σύγχρονη εκπαίδευση έχει πολλές ανάγκες, αλλά στην κορυφή της λίστας σίγουρα αξίζει να τοποθετηθούν τέτοιοι δάσκαλοι.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

  • Αυτός είναι ο καλύτερος δάσκαλος του κόσμου: Η ιστορία του που συγκινεί (video), Infokids.cy, διαθέσιμο εδώ
  • Ο Κενυάτης δάσκαλος που δίνει σχεδόν όλο το μισθό του για τους φτωχούς μαθητές του, NewsGardens.gt, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Δήμητρα Χαρέλη
Γεννήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1995 στην Χαλκιδική. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) με έντονο ενδιαφέρον για γραφή και ανάγνωση ποίησης και λογοτεχνίας.