Της Μαριέφης Πλατή,

Η καλή ψυχοσωματική κατάσταση ενός ανθρώπου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ευτυχώς, βέβαια, είμαστε σε θέση να ελέγξουμε -σε μεγάλο θα έλεγα βαθμό- αρκετά από τα συναισθήματά μας και να βοηθήσουμε το σώμα μας να επιτυγχάνει τις λειτουργίες του. Πίσω, λοιπόν, από αυτή την πλεονεκτική θέση που έχουμε, βρίσκεται η γυμναστική.

Είναι νομίζω προφανές ότι με τη γυμναστική βελτιώνεται η σωματική υγεία. Αυξάνεται ο μεταβολισμός και κατ’ επέκταση καταναλώνονται περισσότερες θερμίδες. Μελέτες που έχουν διεξαχθεί έχουν δείξει ότι τα αθλήματα, με τα οποία καταναλώνονται οι πιο πολλές θερμίδες είναι η κολύμβηση, η ποδηλασία και το τρέξιμο κατά φθίνουσα σειρά. Με λίγα λόγια, και μειώνεται ο λιπώδης ιστός και παράλληλα αυξάνεται ο μυϊκός ιστός. Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια! Φυσικά, προλαμβάνονται και προβλήματα υγείας, όπως η παχυσαρκία, ο ζαχαρώδης διαβήτης και διάφορα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Γενικά, η πρώτη σκέψη που έρχεται στο μυαλό μας όταν ακούμε τη λέξη «γυμναστική» είναι η βελτίωση του σώματος με την έννοια τόσο της εξωτερικής εμφάνισης όσο και της υγείας. Αυτό, όμως, που δεν αντιλαμβάνεται ο νους την ώρα που γυμνάζεται το σώμα είναι ότι βελτιώνεται και η ψυχολογία μας.

Με τη γυμναστική κατ’ αρχάς φεύγει το στρες. Ειδικά στη σημερινή κοινωνία, όπου τα γεγονότα εξελίσσονται ραγδαία, όπου οι γνώσεις των ανθρώπων συνεχώς αυξάνονται και η καθημερινότητα οδηγείται στο δρόμο της ρουτίνας, το στρες εμφανίζεται πιο εύκολα. Όταν γυμνάζεται κάποιος, το μυαλό του ηρεμεί. Οι σκέψεις που ίσως κάνουμε κατά τη διάρκεια της μέρας φεύγουν για λίγο από το μυαλό κι έτσι σκεφτόμαστε καλύτερα. Η γυμναστική είναι ένας πολύ καλός τρόπος συγκέντρωσης και αυτοβελτίωσης. Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, «Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι ώστε να εξασκήσει κανείς το σώμα και το μυαλό του, πόσο δε μάλλον η γυμναστική, με την οποία εξασκούνται και βελτιώνονται και τα δύο ταυτόχρονα.

Η γυμναστική, επίσης, βοηθάει στην πνευματική μας υγεία. Η ψυχική κατάσταση του ανθρώπου παίζει σπουδαίο ρόλο στην ζωή και την καθημερινότητά του. Καθώς λοιπόν γυμναζόμαστε παράγονται κάποιες ορμόνες, οι οποίες μας κάνουν ευδιάθετους. Ειδικά αν η γυμναστική γίνεται σε εξωτερικό χώρο, ίσως σε κάποιο όμορφο περιβάλλον ή ακόμα καλύτερα στη φύση, τότε γίνεται πιο διασκεδαστική.

Και φτάνουμε στο δύσκολο ερώτημα…«πώς θα ξεκινήσω τη γυμναστική και πώς θα κάνω τον εαυτό μου να την αγαπήσει;». Κάποιοι θα έλεγαν ότι “no pain no gain”. Άλλοι θα απαντούσαν ότι «δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο». Η δική μου απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση και είναι η εξής: κανείς δεν μας αναγκάζει να σηκωθούμε από τον καναπέ για να κάνουμε γυμναστική, αλλά εμείς οι ίδιοι οφείλουμε για το καλό του εαυτού μας να πάρουμε αυτή την απόφαση, όσο δύσκολη κι αν φαίνεται στον καθένα. Δεν είναι απαραίτητο να κουράζεται κανείς με τη γυμναστική προκειμένου να ξεφύγει για λίγο από το άγχος. Αρκούν ακόμα και δέκα λεπτά σωματικής άσκησης για να γεμίσουν και πάλι οι μπαταρίες του οργανισμού μας. Ο καθένας μας πιστεύω ότι έχει αυτά τα δέκα λεπτά στον ελεύθερο χρόνο του είτε στο πρωινό ξύπνημα, είτε στο διάλειμμα από τις εργασίες του, είτε πριν το βραδινό ύπνο. Αλλά και οι σωματικές ασκήσεις δεν είναι ανάγκη να είναι επίπονες. Ένας περίπατος ή λίγες κάμψεις είναι ό,τι πρέπει για να ξεκινήσει κάποιος τη γυμναστική. Κάθε μέρα αν προσθέτει κανείς ένα λεπτό παραπάνω στην γυμναστική που κάνει, τότε σιγά σιγά αλλά σταθερά θα αυξάνει την αντοχή του και θα δει στο σώμα του τεράστια βελτίωση.

Να γιατί «γυμνάζομαι» σημαίνει ευχαριστώ. Γιατί κάνοντας γυμναστική ευχαριστούμε το σώμα μας, ευχαριστούμε τον εαυτό μας!


Μαριέφη Πλατή

Κατάγεται από το Τζερμιάδο Οροπεδίου Λασιθίου Κρήτης. Μόλις ολοκλήρωσε το δεύτερο έτος των σπουδών της στη Νομική του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πέρα από την επιστήμη της, ασχολείται με τις τέχνες και τον αθλητισμό. Στον ελεύθερο χρόνο παίζει κλασική κιθάρα και γράφει ποιήματα.