10.8 C
Athens
Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου, 2020
Αρχική Πολιτική Γνώμη Ενίσχυση της διαφημιστικής καμπάνιας του «Μένουμε Σπίτι» με 9 εκ. ευρώ

Ενίσχυση της διαφημιστικής καμπάνιας του «Μένουμε Σπίτι» με 9 εκ. ευρώ


Της Ανδριάνας Γιάτσιου,

Η ενημέρωση των πολιτών είναι ένα από τα σημαντικότερα όπλα που κατέχει η κυβέρνηση, όσον αφορά την πανδημία του κορωνοϊού. Στην Ελλάδα φαίνεται ότι χάρη στην επιτυχή ενημέρωση και τα ταχύτατα μέτρα της κυβέρνησης, αποφεύχθηκαν τα χειρότερα. Σε αυτό αναφέρθηκε και ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, τονίζοντας ότι «από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορωνοϊού, η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα προκειμένου να αντιμετωπίσει τις υγειονομικές και οικονομικές συνέπειες της κρίσης αυτής». Η ενημέρωση έσωσε (κυριολεκτικά) ζωές και για το λόγο αυτό στις απαραίτητες δράσεις της κυβέρνησης, περιλαμβάνεται και η καμπάνια ενημέρωσης του πληθυσμού. Χάρη στην ενημέρωση, έγινε ευρέως γνωστός ο τρόπος προστασίας από τον ιό, ο τρόπος διασποράς του και δόθηκαν σημαντικές οδηγίες σχετικά με τις συμπεριφορές που πρέπει να ακολουθούνται, για να περιοριστεί αυτή η διάδοσή του. Με την πρόληψη, περιορίζεται η διασπορά και συγκρατείται σε ελεγχόμενα επίπεδα ο αριθμός εκείνων που χρήζουν νοσηλείας. Μειώνεται, έτσι, το δημοσιονομικό αποτύπωμα της πανδημίας και επιταχύνεται η επιστροφή στην «κανονικότητα», με τις μικρότερες δυνατές συνέπειες. 

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, σε πρόσφατες δηλώσεις του, ανέφερε ότι η μέχρι σήμερα σχετική επιτυχία των μέτρων που έχουμε λάβει, σε σύγκριση με άλλες χώρες, βασίζεται, όσον αφορά στην ενημέρωση στους παρακάτω δύο άξονες: πρώτον στην καμπάνια του «Μένουμε σπίτι» και δεύτερον στο γεγονός ότι συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε την καθοριστική σημασία που έχει η υπεύθυνη, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση. Χαρακτηριστικά είπε ότι «είναι αυτονόητο πως η τήρηση αυτών των κρίσιμων προϋποθέσεων, δε μπορεί να βασιστεί μόνο στην διάθεση κοινωνικής προσφοράς των ΜΜΕ και στο φιλότιμο των εργαζομένων τους, αλλά ως υπεύθυνη πολιτεία είχαμε την υποχρέωση να διαμορφώσουμε μία επαγγελματική, οργανωμένη και συνεκτική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών».

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στις 10 Απριλίου, τονίστηκε, ότι η εκστρατεία ενημέρωσης δε θα σταματήσει στα τέλη του μήνα, καθώς τώρα είναι η πιο δύσκολη φάση, εκείνη της επιστροφής στην «κανονικότητα». Αναφέρθηκε, ότι η διαδικασία αυτή θα είναι μακρόσυρτη και γι’ αυτό το λόγο, η πολιτεία οφείλει να σχεδιάσει πρόγραμμα με στοχευμένα μηνύματα για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, για διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας, καθώς η άρση των μέτρων, που θα ανακοινωθεί στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας από τον Πρωθυπουργό, δε θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, με ΚΥΑ που εκδόθηκε στις 26 Απριλίου, αποφασίστηκε η ενίσχυση με 9 εκατομμύρια ευρώ, της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις από το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ και αποτέλεσε νέο πεδίο διαμάχης. Με αυτή την προσθήκη, το ποσό διαμορφώνεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,29% των δημοσιονομικών μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι και τον Απρίλιο. Έχει, δε, προβλεφθεί ρητά, η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών ΜΜΕ κάθε κατηγορίας. Η χρηματοδότηση αυτή φαίνεται πως έγινε στο πλαίσιο της συνέχισης της ενημέρωσης των πολιτών για την προστασία τους από τον ιό του Covid-19. «Προτεραιότητά μας είναι, αφενός η προστασία της υγείας των πολιτών, γιατί κάθε ζωή που σώζεται έχει ανεκτίμητη αξία και αφετέρου η απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση των χρημάτων των φορολογουμένων. Με συνεκτικό σχέδιο και πρόγραμμα θα βγούμε όλοι μαζί από την καραντίνα, αισιόδοξοι δυνατοί και ενωμένοι». Το νέο slogan του “Μένουμε Ασφαλείς” έχει διπλό σκοπό: αφενός να κρατήσει τους πολίτες σε επαγρύπνηση και αφετέρου να στείλει ένα μήνυμα ελπίδας και υπομονής. 


Ανδριάνα Γιάτσιου

Γεννημένη το 1997, κατάγεται από τα Γρεβενά και διαμένει στη Θεσσαλονίκη, όπου σπουδάζει στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ. Κατεύθυνση της είναι η Αρχαιολογία, την οποία αγαπά από μικρό παιδί. Έχει άριστη γνώση αγγλικών και μέτρια γνώση γερμανικών. Στον ελεύθερό της χρόνο, μελετά ιστορία με ιδιαίτερη προτίμηση στη νεότερη και διαβάζει αγγλική λογοτεχνία.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Το μέλλον της βιοποικιλότητας εξαρτάται από τη Βραζιλία (?)

Της Μαριάννας Ηλιοπούλου, Στο εν εξελίξει Συνέδριο των Ηνωμένων Εθνών για τη βιοποικιλότητα, η Βραζιλία κατηγορήθηκε από ακτιβιστές και εκπροσώπους άλλων κρατών πως παρεμποδίζει τις...

Πώς άλλαξε η ζωή μας; Πώς αντιδράσαμε; Τι προτείνουμε;

Της Δήμητρας Κουφωλιά, Μέσα σε μία στιγμή του Μαρτίου η ζωή όλων μας άλλαξε. Δικαιώματα μας δέχθηκαν και δέχονται περιορισμούς με διάφορες μορφές: περιορισμός της...

Trend Alert: Virtual Influencers

By Panagiota Katsaveli, In the modern workplace, many new career opportunities have appeared in various new and constantly developing fields. Even though this seems like...

Ο Αναγνώστης Στριφτόμπολας και η δράση του στην Επανάσταση

Του Βασίλη Δημόπουλου, Ο Αναγνώστης Στριφτόμπολας θεωρείται ηρωική μορφή του Αγώνα της Επανάστασης. Ένας από τους πολλούς οπλαρχηγούς, που αψήφησαν τους κινδύνους και την αριθμητική...
Δέσποινα Κάντα
Είναι πολιτικός επιστήμονας, απόφοιτη του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Ολικής Ποιότητας με Διεθνή Προσανατολισμό (MBA TQM Int.), του Πανεπιστημίου Πειραιά και το πρόγραμμα MA in Governance, του European Public Law Organization (EPLO), ως υπότροφη του Ελληνικού Οργανισμού Πολιτικών Επιστημόνων ΕΟΠΕ-HAPSc. Εργάζεται σε διοικητικές θέσεις και ως εξωτερικός συνεργάτης σε γραφεία συναφούς αντικειμένου των σπουδών της, με κύρια αντικείμενα το project management και το digital marketing. Στα άμεσα σχέδια της είναι η εκπόνηση ενός διδακτορικού και η ανάπτυξη του δικτύου συνεργατών της.