25.1 C
Athens
Τετάρτη, 23 Ιουνίου, 2021
Αρχική Κοινωνία Διά διαδικτύου μάθηση

Διά διαδικτύου μάθηση


Της Μαριέτας Μουγιάντση,

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας καθώς και οι συγκυρίες έχουν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη νέων μεθόδων διδασκαλίας. Μία από αυτές είναι το online learning, δηλαδή η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιείται μέσω του διαδικτύου. Η μέθοδος αυτή είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, αφού λόγω της καραντίνας στην οποία βρισκόμαστε, όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους.

Τα ηλεκτρονικά μαθήματα σε φοιτητές έχουν ξεκινήσει και οι πρώτες εντυπώσεις τους έχουν ήδη εκφραστεί. Από τη μια, η εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη τόσο για προπτυχιακούς όσο και για μεταπτυχιακούς φοιτητές, αφού με αυτό τον τρόπο καλύπτουν την ύλη κάθε μαθήματος και δε χάνουν το εξάμηνό τους. Οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους από την άνεση του σπιτιού τους και τον απαραίτητο χρόνο ώστε να αφομοιώσουν τις καινούριες γνώσεις. Μπορούν να παρακολουθήσουν το ηλεκτρονικό υλικό ξανά και ξανά, καθώς και να λύνουν όποιες απορίες προκύψουν με τους αρμόδιους καθηγητές. Επίσης, η χρήση του διαδικτύου ως μέσου διδασκαλίας είναι εξαιρετικά εύκολη και μπορεί να παρέχει στους φοιτητές πολύ περισσότερες επιλογές, όπως για παράδειγμα σχεδιαγράμματα, πίνακες, περιλήψεις, επιλογές, δηλαδή, που ένα απλό βιβλίο δε μπορεί να προσφέρει. Ακόμη, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι πιο οικονομική και πιο φιλική για το περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, αντί για υλικοτεχνικές υποδομές και βιβλία, τα οποία έχουν υψηλό κόστος, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο εξασφαλίζουμε την ίδια πρόσβαση στη γνώση.

Από την άλλη, σίγουρα υπολείπονται ορισμένα στοιχεία από την διαδικτυακή διδασκαλία. Για παράδειγμα, ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να έχει την ίδια αλληλεπίδραση με τους φοιτητές, να τους κοιτάει στα μάτια, να παρατηρεί τις εκφράσεις και τις κινήσεις του σώματός τους. Επιπλέον, αρκετοί καθηγητές παραμένουν ακόμη και στην εποχή μας τεχνολογικά αναλφάβητοι, επομένως, αυτού του είδους η διδασκαλία τους φαίνεται δύσκολη. Βέβαια, ακόμη κι αν οι καθηγητές και οι φοιτητές είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, δυστυχώς το διαδίκτυο συχνά μπορεί να μην είναι καλός συνεργάτης τους εξαιτίας της κακής σύνδεσης και του σήματος. Επίσης, η εξ αποστάσεως διδασκαλία δε μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την ύπαρξη ηλεκτρονικής συσκευής, του διαδικτύου και του ρεύματος. Τέλος, η αντικατάσταση της κλασσικού τρόπου διδασκαλίας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα από την ηλεκτρονική διδασκαλία πιθανόν να οδηγήσει σε απομάκρυνση πολλών εκπαιδευτικών από τις θέσεις τους και σε μαζικές απολύσεις, αφού πλέον ένας εκπαιδευτικός θα μπορεί να παραδίδει την ύλη σε όλους τους φοιτητές που συνδέονται στο ηλεκτρονικό μάθημα.

Πράγματι, η τεχνολογική εξέλιξη έχει δώσει λύση σε πολλά προβλήματα της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Συγκεκριμένα, στον εκπαιδευτικό τομέα, η τεχνολογία έχει επικουρήσει στο να μπορούν να εκπαιδεύονται οι μαθητές και οι φοιτητές κάτω από τις όποιες συνθήκες ζωής τους. Τόσο παιδιά που κατοικούν σε δύσβατες περιοχές, όσο και παιδιά με κινητικά προβλήματα επίσης επωφελούνται από την δυνατότητα διαδικτυακής διδασκαλίας. Παρ’ όλα αυτά, η κλασσική μέθοδος διδασκαλίας έχει να προσφέρει πολλά στον σύγχρονο νέο και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντικατασταθεί εξ ολοκλήρου από την διαδικτυακή διδασκαλία, καθώς αυτό θα έχει αρνητικό απόηχο όχι μόνο στους νέους, αλλά και στους εκπαιδευτικούς.


 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Φίμωση της μοναδικής δημοκρατικής φωνής του Χονγκ Κονγκ

Του Νικόλαου Τσελέντη, Το Χονγκ Κονγκ αποτελεί μία πρώην βρετανική αποικία και ξεχωρίζει για το ιδιόμορφο πολιτικό του καθεστώς. Αφ’ ης στιγμής απέκτησε την ανεξαρτησία...

Η «παγίδα» της προσωρινής κράτησης

Της Μαρίας Μπουλιέρη, Βρισκόμαστε στη διάρκεια της ποινικής προδικασίας, δηλαδή στο στάδιο πριν από την διεξαγωγή της ποινικής δίκης και πριν από την έκδοση δικαστικής...

Søren Kierkegaard’s Either/Or: How should we live?

By Penny Theodorakopoulou, What is life? How are we supposed to live? What do we mean when we say, “good life” and “bad life”? What...

Η αντιμετώπιση του Τύπου κατά την περίοδο της Απόλυτης Μοναρχίας (1833-1843)

Του Άγγελου Μεταλλίδη, Σε αντίθεση με την περίοδο της επανάστασης, που οι εφημερίδες είχαν στόχο να ενημερώσουν και να ξεσηκώσουν τους κάτοικους, στην διάρκεια της...
Μαριέτα Μουγιάντση
Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 2000 και είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ. Μελλοντικά φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον κλάδο της μετάφρασης-διερμηνείας.