21.6 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΈνα φροντιστήριο για μελλοντικούς ''influencers''

Ένα φροντιστήριο για μελλοντικούς ”influencers”


Της Ιωάννας Λυμιώτη,

Πόσο δύσκολο μας είναι να φανταστούμε μια τάξη στην οποία τα παιδιά ενθαρρύνονται να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους; Ο καθηγητής δεν αναφέρεται στο Facebook ως ένα «επικίνδυνο διαδικτυακό μέσο», αλλά ως ένα εργαλείο επικοινωνίας κι έκφρασης; Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα προφίλ στο Instagram εμπλουτίζοντάς το, μάλιστα, με ενδιαφέρον περιεχόμενο;

Όσο κι αν το παραπάνω σενάριο απέχει από την εκπαιδευτική πραγματικότητα που γνωρίσαμε, δεν ανήκει στο μέλλον. Τα social media καταλαμβάνουν σήμερα ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας και η ορθή χρήση τους κρίνεται αναγκαία. Τόσο η έκφραση της προσωπικότητάς μας, η κοινωνικοποίηση, η σύναψη σχέσεων, όσο και ο σύγχρονος χώρος εργασίας στηρίζουν σε μεγάλο βαθμό την ύπαρξή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθιστώντας τη χρήση τους απαραίτητη. Σε ολοένα και περισσότερες θέσεις εργασίας, η γνώση των social media θεωρείται προαπαιτούμενο, ενώ μαζί με το βιογραφικό του υποψήφιου εργαζομένου εξετάζεται σε πολλές περιπτώσεις και το διαδικτυακό του προφίλ! Ακόμα, μπορεί πολλοί να αρνούμαστε να αναγνωρίσουμε τους ”influencers” ως επαγγελματίες, ωστόσο είναι αναμφισβήτητο πως πλέον πρόκειται για μια απασχόληση που αποφέρει αξιόλογες απολαβές.

Πηγή εικόνας: elearningindustry.com

Τη μεγάλη αυτή χρησιμότητα των μέσων δικτύωσης αναγνώρισε και μια ομάδα φοιτητών από το Tμήμα Eφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, αποφασίζοντας να συμμετάσχει στον διαγωνισμό ”JA Start Up” του Junior Achievement Greece με μια καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα: το πρώτο φροντιστήριο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως ο Παναγιώτης Μυρόβαλης, ένας από τους εμπνευστές του συγκεκριμένου project και το οποίο πήρε την ονομασία ”YouInfluencer”, αναφέρει: «πρόκειται για ένα φροντιστήριο αντίστοιχο με αυτά των ξένων γλωσσών ή της μέσης εκπαίδευσης, το οποίο θα παρέχει γενικές γνώσεις αλλά και εξειδίκευση στον τομέα των social media. Απευθύνεται σε άτομα κάθε ηλικίας που ενδιαφέρονται να μάθουν είτε πώς να διαμορφώσουν το προσωπικό τους προφίλ είτε πώς να διαχειριστούν έναν επαγγελματικό λογαριασμό».

Μπορεί τον τελευταίο χρόνο να εξοικειωθήκαμε με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ωστόσο στο καινοτόμο αυτό φροντιστήριο, παρόλο που αντικείμενο διδασκαλίας είναι τα μέσα δικτύωσης, τα μαθήματα θα γίνονται με φυσική παρουσία σε έναν μοντέρνο χώρο που περιλαμβάνει τόσο κλασικές τάξεις όσο και εξοπλισμένα studios. Οι μαθητές θα αποκτούν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών θα τους διαχειρίζονται κατάλληλα, εκφράζοντας τη δική τους προσωπικότητα. Καθώς, ακριβώς οι μαθητές θα καλούνται να δημιουργήσουν ένα προφίλ που θα αντανακλά τον χαρακτήρα τους, δεν θα κατακρίνονται οι απόψεις τους ούτε θα ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη γραμμή, αλλά το μόνο που θα μαθαίνουν είναι πώς να εκφραστούν με ορθό τρόπο, αξιοποιώντας τα εργαλεία που κάθε μέσο διαθέτει.

Πρόκειται οπωσδήποτε για μια πρωτοπόρα ιδέα εμπνευσμένη από τις σύγχρονες ανάγκες, γεγονός που της έδωσε και μια θέση στην πρώτη δεκάδα του διαγωνισμού. Θα μπορούσε, όμως, ένα τέτοιο project να βρει αποδοχή στην πράξη και να αποβεί λειτουργικό;

Καθώς τα social media αποτελούν τους κυριότερους φορείς κοινωνικοποίησης και διαφήμισης, αναμφίβολα η γνώση της σωστής χρήσης τους είναι μεγάλης σημασίας. Κάθε νέος χρήστης οφείλει να ενημερώνεται σχετικά με την ασφαλή πλοήγησή του σε τέτοιες σελίδες και την προστασία των δεδομένων του. Επομένως, κάθε φορέας -συμπεριλαμβανομένου και του ”YouΙnfluencer”- που προσφέρει ορθή σχετική ενημέρωση δεν μπορεί πάρα να αξιολογηθεί θετικά. Ωστόσο, η φροντιστηριακή εκμάθηση της χρήσης των Social Media με στόχο όχι την ασφάλεια, αλλά την κοινωνική ή επαγγελματική ανέλιξη είναι ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα που μόλις τα τελευταία χρόνια τέθηκε στο προσκήνιο. Εφόσον ο χώρος εργασίας εξελίσσεται με τους δικούς του ρυθμούς, και σήμερα υπάρχει μια αγορά που τροφοδοτείται από αναρτήσεις χρηστών στα μέσα δικτύωσης, ενδείκνυται να υπάρχει μια καθοδήγηση σχετικά με την αξιοποίηση των νέων αυτών επαγγελματικών ευκαιριών.

Η ενημέρωση που θα παρέχεται από ένα φροντιστήριο, όπως αυτό που εμπνεύστηκε η φοιτητική ομάδα του ΠΑΜΑΚ, και θα περιλαμβάνει την εξοικείωση με τη δημιουργία περιεχομένου και την προώθηση προϊόντων μέσω των social media, ενδέχεται να ανοίξει τον δρόμο σε πολλούς νέους ανθρώπους που ενδιαφέρονται να εργαστούν σε αυτόν τον τομέα. Άλλωστε, η καθοδήγηση για τη δημιουργία ενός επαγγελματικού λογαριασμού στα μέσα δικτύωσης δεν απέχει ιδιαίτερα από αυτή για τη δημιουργία μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας, η οποία θα ανταποκρίνεται στο προφίλ της εκάστοτε εταιρίας.

Αυτό που χρήζει, όμως, ιδιαίτερης προσοχής είναι η μορφή που θα λάβει η καθοδήγηση σε άτομα που ενδιαφέρονται να διαμορφώσουν έναν δικό τους προσωπικό λογαριασμό. Καθώς ένα διαδικτυακό προφίλ αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό την προσωπικότητά μας, είναι σημαντικό να το διαμορφώνουμε με βάση τη δική μας αισθητική και τις ατομικές μας ιδέες. Ως εκ τούτου το περιεχόμενο που επιλέγουμε να αναρτήσουμε στα social media, είτε αποτελείται από φωτογραφικό υλικό είτε από γραπτό κείμενο, είναι προτιμότερο να διαμορφώνεται από εμάς τους ιδίους με βάση τη δική μας αντίληψη και όχι να κατευθύνεται από τις συμβουλές κάποιου «ειδικού», αφού με αυτόν τον τρόπο ελλοχεύει ο κίνδυνος να περιοριστεί η δημιουργικότητα, η διαφορετικότητα και η πρωτοτυπία.

Πηγή εικόνας: developgreece.com

Ταυτόχρονα, ένας από τους κυριότερους λόγους που έχουν δεχθεί κατά καιρούς κριτική τα μέσα δικτύωσης είναι ότι σε αυτά ο κάθε χρήστης προβάλλει μόνο μια ωραιοποιημένη πλευρά της καθημερινότητάς του από την οποία εκλείπει το στοιχείο της αλήθειας. Παρουσιάζονται, δηλαδή, μόνο ευχάριστα γεγονότα και επιτυχίες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ορισμένα εξωπραγματικά πρότυπα, εκ διαμέτρου αντίθετα με την πραγματική ζωή, η οποία συχνά περιλαμβάνει και δυσάρεστες καταστάσεις. Προς αντιμετώπιση αυτού έχουν γίνει πολύπλευρες προσπάθειες να καταρριφθεί η εξειδικευμένη εικόνα που κυριαρχεί στα social και να δοθεί έμφαση και σε άλλες πτυχές της καθημερινότητας. Ωστόσο, η παροχή μιας φροντιστηριακής εκπαίδευσης σε σχέση με τη διαχείριση των διαδικτυακών προφίλ των χρηστών πιθανόν να οδηγήσει σε αντίθετο αποτέλεσμα, υπογραμμίζοντας ακόμα πιο έντονα τη διάσταση της πραγματικής ζωής με αυτήν που προβάλλεται στα social media.

Εν κατακλείδι, η υλοποίηση ενός project, όπως το ”YouΙnfluencer” εισάγει οπωσδήποτε μερικές πρωτοπόρες ιδέες στον επιχειρηματικό κόσμο και θα έβρισκε σίγουρα αρκετούς ενδιαφερόμενους ανάμεσα σε νεότερες κυρίως ηλικίες. Μεγάλο στοίχημα, όμως, είναι να διασφαλιστεί μια ισορροπία ανάμεσα στην προσφερόμενη από τους εκπαιδευτικούς καθοδήγηση και τις προσωπικές ιδέες και το δημιουργικό στοιχείο του κάθε μαθητή.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Φοιτητές του ΠΑΜΑΚ φέρνουν το ‘YouInfluencer’, το πρώτο φροντιστήριο για social media!, neopolis.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Φροντιστήριο…για τα social media από φοιτητές του ΠΑΜΑΚ, ertnews.gr, διαθέσιμο εδώ

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ιωάννα Λυμιώτη
Ιωάννα Λυμιώτη
Γεννήθηκε το 2002 στην Πάτρα όπου και μεγάλωσε. Σπουδάζει απ’ το 2020 στο τμήμα Νομικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συμμετέχει κατά καιρούς σε ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενώ την ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα ταξίδια, οι ξένες γλώσσες και διαθέτει πτυχία αγγλικών και κινέζικων. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με τη γυμναστική, την ανάγνωση βιβλίων και την παρακολούθηση ταινιών κοινωνικού κυρίως περιεχομένου.