19.9 C
Athens
Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΤηλεργασία ή φυσική παρουσία;

Τηλεργασία ή φυσική παρουσία;


Της Αντιγόνης Ζαφειροπούλου, 

Η πανδημία του κορονοϊού έφερε ραγδαίες αλλαγές στον τρόπο που εργαζόμαστε. Ειδικά στον κλάδο των υπηρεσιών όπως το μάρκετινγκ, τα οικονομικά και η διοίκηση επιχειρήσεων, η τηλεργασία από ένα προσωρινό μέτρο έγινε για πολλούς μια μόνιμη επιλογή. Αυτή η νέα πραγματικότητα έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση. Είναι η εργασία από το σπίτι πιο αποδοτική και συμφέρουσα για εργαζόμενους και επιχειρήσεις ή μήπως η φυσική παρουσία στο γραφείο παραμένει αναντικατάστατη;

Τι είναι η τηλεργασία

Η τηλεργασία ή εργασία εξ αποστάσεως αναφέρεται στην παροχή εργασίας από τον εργαζόμενο χωρίς φυσική παρουσία στον χώρο της επιχείρησης. Συνήθως γίνεται μέσω ψηφιακών μέσων πχ. ηλεκτρονικός υπολογιστής, διαδίκτυο, πλατφόρμες επικοινωνίας και συνεργασίας όπως Zoom, MicrosoftTeams. Ο εργαζόμενος μπορεί να δουλεύει από το σπίτι, από ένα coworking space ή οποιοδήποτε άλλο μέρος εκτός γραφείου.

Θετικά της τηλεργασίας

  • Εξοικονόμηση χρόνου και κόστους μετακίνησης
  • Μεγαλύτερη ευελιξία στο ωράριο εργασίας
  • Δυνατότητα καλύτερης ισορροπίας μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής
  • Αυξημένη παραγωγικότητα σε περιβάλλον χωρίς περισπασμούς
  • Δυνατότητα πρόσληψης ταλέντων από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου

Αρνητικά της τηλεργασίας

  • Έλλειψη άμεσης επικοινωνίας και δυσκολία στη συνεργασία
  • Αίσθηση απομόνωσης και μοναξιάς
  • Θολή γραμμή μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής
  • Δυσκολίες στην επίβλεψη και αξιολόγηση της απόδοσης
  • Τεχνικά προβλήματα πχ. διακοπές σύνδεσης, ασφάλεια δεδομένων

Τι είναι η κανονική δουλειά

Η κανονική εργασία αναφέρεται στη φυσική παρουσία του εργαζόμενου στον εργασιακό χώρο δηλαδή στο γραφείο κατά κανόνα με σταθερό ωράριο. Είναι το παραδοσιακό μοντέλο απασχόλησης που ακολουθείται από τις περισσότερες επιχειρήσεις ιδιαίτερα πριν την ψηφιακή επανάσταση.

Θετικά της φυσικής παρουσίας

  • Άμεση επικοινωνία και συνεργασία με συναδέλφους
  • Δομημένο πρόγραμμα και σαφές όριο μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής
  • Ευκολότερη επίβλεψη και καθοδήγηση από προϊσταμένους
  • Δημιουργία εταιρικής κουλτούρας και ομαδικού πνεύματος
  • Πρόσβαση σε επαγγελματικό εξοπλισμό και υποδομές
Πηγή εικόνας και δικαιώματα χρήσης: Freepik

Αρνητικά της φυσικής παρουσίας

  • Καθημερινό κόστος και χρόνος μετακίνησης
  • Περιορισμένη ευελιξία στο ωράριο
  • Πιθανότητα απόσπασης προσοχής στον εργασιακό χώρο
  • Αναγκαστική παρουσία ακόμα και για μη απαραίτητα ζητήματα
  • Δυσκολία για άτομα με οικογενειακές ή άλλες υποχρεώσεις

Τι συμφέρει στον κλάδο του marketing και των οικονομικών

Ο κλάδος των οικονομικών και του marketing χαρακτηρίζεται από έντονη χρήση ψηφιακών εργαλείων, αναλύσεων και δημιουργικών διαδικασιών που μπορούν να υλοποιηθούν από απόσταση. Έρευνες δείχνουν ότι πολλοί επαγγελματίες στον τομέα αυτόν είναι πιο παραγωγικοί όταν εργάζονται σε ήρεμο και ευέλικτο περιβάλλον. Από την άλλη πλευρά η στρατηγική ανάπτυξη, η δημιουργικότητα και η καινοτομία συχνά ενισχύονται από την άμεση αλληλεπίδραση και τη φυσική συνεργασία. Έτσι o συνδυασμός τηλεργασίας και φυσικής παρουσίας φαίνεται να αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή. Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μειώσουν λειτουργικά κόστη, να διατηρήσουν το ομαδικό πνεύμα και να παρέχουν ευελιξία στους εργαζόμενους.

Καμία μορφή εργασίας δεν είναι απόλυτα καλύτερη. Όλα εξαρτώνται από τις ανάγκες της επιχείρησης, την κουλτούρα της, τις προσδοκίες των εργαζομένων και τις ιδιαιτερότητες κάθε κλάδου. Για τους επαγγελματίες των οικονομικών και του marketing η ευελιξία και η ισορροπία είναι το κλειδί για την επίτευξη αποτελεσματικότητας.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΗΓΗ
  • Aston Carter, Advantages and Disadvantages of In-Person and Remote Work, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Αντιγόνη Ζαφειροπούλου
Γεννήθηκε το 2004 και είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Εκδηλώνει ενδιαφέρον στα επαγγέλματα του κλάδου των πωλήσεων και του ανθρώπινου δυναμικού και είναι κάτι που θα επιθυμούσε να απασχοληθεί στο άμεσο μέλλον. Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια και ημερίδες πάνω στην επιχειρηματικότητα, όπως επίσης έχει συμμετάσχει σε κύκλο σεμιναρίων με θέμα την καινοτομία και τα startups (ΜΕΤΩΝ). Ασχολείται επίσης με τον εθελοντισμό και ήτανε μέλος μάρκετινγκ και υπεύθυνη ομάδας πανεπιστημιακών και δημοσίων σχέσεων του οργανισμού AIESEC in Patras για ένα χρόνο. Συμμετέχει ενεργά σε εκδηλώσεις και συχνά παρευρίσκεται ως εθελόντρια και προσωπικό οργάνωσης σε events και διαγωνισμούς (Patras IQ, Robotex Hellas).