17.6 C
Athens
Σάββατο, 3 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΕκσυγχρονισμός και προκλήσεις στην Παιδεία: Η κυβερνητική προσέγγιση

Εκσυγχρονισμός και προκλήσεις στην Παιδεία: Η κυβερνητική προσέγγιση


Της Ανθής Ντόλα,

Σε ζητήματα που αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψής του στο υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων και την αρμόδια υπουργό Σοφία Ζαχαράκη. Ο Πρωθυπουργός σχολίασε το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το πρόβλημα του bullying, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της αξιολόγησης, ο Πρωθυπουργός τοποθετήθηκε περιγράφοντας αρχικά πως μπορεί να αποτελεί μία καινούργια διαδικασία, η οποία φαίνεται να μην έχει φέρει τα προσδοκόμενα αποτελέσματα και με αφορμή αυτό το γεγονός εξέφρασε με σαφήνεια πως «Η θέση μας εδώ με τη ξεκάθαρη κατεύθυνση που έχω δώσει στο Υπουργείο είναι πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης». Ο Πρωθυπουργός έχει καταστήσει σαφές πως η αξιολόγηση στον εκπαιδευτικό κλάδο θα υφίσταται και δεν πρόκειται να υπονομευθεί με κανέναν τρόπο.

Ο Έλληνας Pρωθυπουργός έκανε λόγο και για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας παιδείας, αναφερόμενος στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είτε με τρόπο υποστηρικτικό προς τους μαθητές είτε με την απαλλαγή των καθηγητών από τη γραφειοκρατία. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού, τόνισε την τοποθέτηση 36.000 διαδραστικών πινάκων από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και τα kits για τη ρομποτική, εργαλεία που παρέχουν, όπως αναφέρει ο ίδιος «τη δυνατότητα στα σχολεία μας να φέρουν σε επαφή τα παιδιά μας με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά κυρίως να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον, πιο δημιουργικό, πιο διαδραστικό».

Πηγή Εικόνας: cnn.gr/ Δικαιώματα Χρήσης: INTIME NEWS

Για το κομμάτι του bullying, ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει ενέργειες περιορισμού του φαινομένου. Αυτές οι ενέργειες περιλαμβάνουν την πλατφόρμα stop-bullying, η οποία έχει συνεισφέρει ήδη σημαντικά στη μελέτη του φαινομένου. Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η ενίσχυση των σχολείων διαφορετικού τύπου ανάλογα με τις δυνατότητες, αλλά και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου: τα Πρότυπα Σχολεία, τα Πειραματικά Σχολεία και βέβαια τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία. Επιπλέον, έκανε λόγο για την πρωτοβουλία του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», για την αναβάθμιση άνω των 600 σχολείων. «Τα πρώτα από αυτά θα παραδοθούν στους μαθητές και τους καθηγητές τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους» όπως επεσήμανε στη συνέντευξή του ο Πρωθυπουργός.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στη σημασία που έχει για τα παιδιά και για την εξέλιξή τους. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός έχει ενταχθεί στην ατζέντα της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι ένα ζήτημα που απασχολεί όλους τους γονείς και τα παιδιά, αλλά και το πώς μπορούν να βοηθηθούν τα παιδιά —ενδεχομένως από νεότερη ηλικία, όπως στη Γ’ Γυμνασίου, που θεωρείται κατάλληλη χρονική στιγμή— ώστε να εντοπίσουν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους, με σκοπό να καθοδηγηθούν σωστά ως προς το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό τους μέλλον.

Η μορφή των ελληνικών σχολείων αλλάζει και το σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνει πολλά κομμάτια. Η καταπολέμηση του bullying, η δημιουργία νέων σχολείων που θα αποτελούν πρότυπα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά και η ένταξη των νέων τεχνολογιών στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της αξιολόγησης, όμως, η απάντηση του πρωθυπουργού δεν ήταν επαρκής. Η αξιολόγηση θα πρέπει να έρθει μέσα σε έναν έτοιμο σχεδιασμό και προγραμματισμό. Με την κατάλληλη ενημέρωση και τον ορθό τρόπο αξιολόγησης, που θα εξασφαλίζει την αντικειμενικότητα και την ορθή κρίση το αποτέλεσμα θα είναι εγκυρότερο και οι αξιολογούμενοι θα αισθάνονται καλύτερα. Ίσως θα ήταν σημαντικό αν υπάρξει μία δοκιμαστική, ώστε όλοι να έρθουν σε πρώτη επαφή με αυτή την αλλαγή που μόνο θετικά έχει να προσφέρει. Ας χρησιμοποιηθεί η αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης και εξέλιξης και όχι ως μία ατέρμονη διαμάχη εκπαιδευτικών και κυβέρνησης, διότι δεν θα «βγάλει» πουθενά.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Μητσοτάκης για αξιολόγηση: Εκπαιδευτικοί που αρνούνται να αξιολογηθούν δεν έχουν θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, ethnos.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Κ. Μητσοτάκης: Οι εκπαιδευτικοί που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν, δεν πρέπει να έχουν θέση στο δημόσιο σύστημα, naftemporiki.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Μητσοτάκης από το υπουργείο Παιδείας: Όποιος αρνείται επί της αρχής την αξιολόγηση, δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα, protothema.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Γενικός ξεσηκωμός για τα Ωνάσεια σχολεία, efsyn.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Ωμός εκβιασμός Μητσοτάκη: Απειλεί με απολύσεις εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση, efsyn.gr, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ανθή Ντόλα
Ανθή Ντόλα
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Πτυχιούχος του τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με επιλογή γλώσσας την τουρκική, εργάστηκε στην Μονάδα Ερευνών Κοινής Γνώμης και Αγοράς του πανεπιστημίου της ενώ παράλληλα συμμετείχε σε πολιτικά συνέδρια και σεμινάρια. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στην ΔΕΘ ενώ ταυτόχρονα ολοκλήρωσε την πτυχιακή της εργασία με θέμα «Ο Ζ. Ζάεφ και τα ελληνικά ΜΜΕ». Βασικά της ενδιαφέροντα τα ταξίδια, καθώς έχει ταξιδέψει σε όλες τις βαλκανικές χώρες και στην Τουρκία, το θέατρο και η μουσική, συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις και ραδιοφωνικές εκπομπές.