Της Μαρίας Κουλούρη,
Οι παιδικές αναμνήσεις είναι τόσο δυνατές που δεν είναι εύκολο να ξεχαστούν στο πέρασμα των χρόνων. Προσωπικά, δεν θα ξεχάσω ποτέ το δέος και τον ενθουσιασμό που ένιωσα βλέποντας σε ένα περιοδικό μια φωτογραφία, στην οποία απεικονιζόταν το —διαχρονικά— αγαπημένο μου αυτοκίνητο, μια κατακόκκινη Ferrari Enzo. Από εκεί κι έπειτα, αγάπησα την εταιρεία της Ferrari, αναζητώντας συνεχώς πληροφορίες σχετικά με το κορυφαίο, για πολλούς, brand της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γνωρίζω πως αρκετοί λάτρεις των αυτοκινήτων και της Ferrari θα επιθυμούσαν ένα βιβλίο με συγκεντρωμένες και άγνωστες πληροφορίες για την εταιρεία. Η Ιστορία της Ferrari: Ένας ύμνος στην αυτοκινητιστική υπεροχή, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Brainfood/Η Τέχνη της Ζωής, έρχεται να εκπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο αυτή την επιθυμία. Συγγραφέας του έργου αυτού είναι ο Stuart Codling, ο οποίος κατοικεί στην Αγγλία και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους δημοσιογράφους και ραδιοτηλεοπτικούς παρουσιαστές στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο συγγραφικό του έργο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι τίτλοι Real Racers: Formula 1 Racing in the 1950s and 1960s, Art of the Classic Sports Car και The Life Monaco.
Επιστρέφοντας στο βιβλίο, αυτό αποτελείται από 8 κεφάλαια, στα οποία εμπεριέχονται διαφωτιστικές πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία της Ferrari και την πορεία της. Το πρώτο κεφάλαιο, «Η γέννηση ενός Θρύλου», μάς συστήνει τον άνθρωπο πίσω από τη δημιουργία της εταιρείας, τον Έντσο Φερράρι, έναν αδιάφορο μαθητή που γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 1898 και ήθελε να γίνει οδηγός αγώνων, αθλητικός δημοσιογράφος ή τραγουδιστής της όπερα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, “E La Macchina?”, περιγράφεται η επιθυμία του Έντσο να κατασκευάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα και όχι αυτοκίνητα δρόμου, ενώ σημειώνεται και η εφαρμογή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα V12 στα πρώτα αγωνιστικά μονοθέσια της Ferrari. Συνεχίζοντας, μαθαίνουμε για την «Πώληση του Αιώνα» και τις επιτυχημένες δύο εκδόσεις της 166, που παρουσιάστηκαν στην έκθεση του Τορίνο το 1948 και ενίσχυσαν οικονομικά την παραγωγή των αγωνιστικών αυτοκινήτων της εταιρείας. Το επόμενο κεφάλαιο τιτλοφορείται ως «Δόξα και Δύναμη» και μας παρουσιάζει σημαντικές επιτυχίες οδηγικών προσωπικοτήτων της F1, όπως ο Νίκι Λάουντα και ο Ζιλ Βιλνέβ.

Στο κεφάλαιο με τίτλο «Το Τίμημα της Προόδου» αναφέρονται κάποια από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην εταιρεία ύστερα από τον θάνατο του Έντσο. Όλα αυτά ανατρέπονται στα «Χρόνια του Σουμάχερ», όταν ο θρυλικός Γερμανός πιλότος κερδίζει το 2000 το πρωτάθλημα οδηγών της F1 έπειτα από 21 ολόκληρα χρόνια και σταδιακά σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Το έβδομο κεφάλαιο με τίτλο «Η Κατάκτηση του Κόσμου» εμβαθύνει στις εσωτερικές και διοικητικές ανακατατάξεις της Ferrari τη δεκαετία του 2000, οι οποίες, ωστόσο, δεν της στέρησαν την απρόσκοπτη επιτυχία. Τέλος, περιγράφεται «Η Ferrari στη Λαϊκή Κουλτούρα» με τα αυτοκίνητά της να γίνονται σύμβολο σε διάσημες ταινίες του Hollywood και τη Ferrari Testarossa, που κυκλοφόρησε το 1984, να σπάει κάθε ρεκόρ πωλήσεων.
Η Ιστορία της Ferrari ενδείκνυται για τους λάτρεις των αυτοκινήτων και της ταχύτητας. Το αφιέρωμα αυτό παρέχει στους αναγνώστες άγνωστες πληροφορίες για τον διασημότερο κατασκευαστή αγωνιστικών και πολυτελών αυτοκινήτων, οι οποίες συνοδεύονται από πλούσιο και σπάνιο φωτογραφικό υλικό.