16.8 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός“Bones and All” (2022): Μια κανιβαλική queer αλληγορία

“Bones and All” (2022): Μια κανιβαλική queer αλληγορία


Της Μαριάννας Τέλλη,

Ο Luca Guadagnino έχει εδραιωθεί στον χώρο του κινηματογράφου ως ένας ρηξικέλευθος και εξαιρετικά δημιουργικός σκηνοθέτης, ο οποίος δεν φοβάται να πειραματιστεί με διαφορετικές θεματολογίες, είδη και τεχνικές, προκειμένου να φέρει στη ζωή τις ιστορίες που τον ενδιαφέρουν. Μετά από το καυτό και ατμοσφαιρικό «Να με φωνάζεις με το όνομά σου», καθώς και έπειτα από το σύγχρονο remake του thriller του Dario Argento “Suspiria”, ο Ιταλός σκηνοθέτης επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με το “Bones and All”, μια μεταφορική ιστορία αγάπης μεταξύ δύο περιθωριακών νέων, οι οποίοι ζουν όντας κανίβαλοι.

Εκ πρώτης όψεως, θα πίστευε κανείς ότι ο σκηνοθέτης συνεχίζει από εκεί που είχε μείνει με το “Suspiria”, δηλαδή με μια ταινία τρόμου. Ωστόσο, στην πραγματικότητα, το “Bones and All” πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή ταινία τρόμου. Εμπνευσμένο από το ομώνυμο βιβλίο της Camille De Angelis το 2015, αποτελεί μια ιστορία ενηλικίωσης, η οποία χρησιμοποιεί τη λογοτεχνική παραβολή για να διερευνήσει τις δυσκολίες των εφήβων και νεαρών ενηλίκων στη διαδικασία κοινωνικοποίησης και τον αγώνα για να νιώσουν ότι ανήκουν κάπου, όταν όλος ο κόσμος φαίνεται να τους δείχνει ότι είναι παράταιροι.

Photo by Yannis Drakoulidis / Metro Gold. Πηγή εικόνας: imdb.com

Ακολουθούμε τη Maren (Taylor Russell), μια δεκαοχτάχρονη κοπέλα, η οποία ζει όλη της τη ζωή με την έντονη επιθυμία να καταναλώνει ανθρώπινη σάρκα. Πλέον ενήλικη, περνάει τις μέρες της μόνη και περιφερόμενη στους δρόμους, αφού ο πατέρας της, ο μόνος άνθρωπος που βρισκόταν κοντά της και τη βοηθούσε με το «πρόβλημά» της, την εγκατέλειψε. Το πιστοποιητικό γέννησής της, μια κασέτα με την ιστορία της ζωής της και μερικές συμβουλές αποτελούν τα μόνα ενθύμιά της από αυτόν. Καθώς αισθάνεται τελείως μόνη και αποξενωμένη από τους ανθρώπους, η Maren θα ξεκινήσει ένα ταξίδι προκειμένου να βρει τη μητέρα της, χαμένη από χρόνια, βάσει του ονόματος στο πιστοποιητικό γέννησής της.

Μέσα από αυτό το ταξίδι θα μάθει όχι μόνο ότι δεν είναι πραγματικά μόνη, αφού υπάρχουν πολλά άτομα που έχουν την ίδια ανάγκη με αυτήν, αλλά και ότι υπάρχει μια πληθώρα από πληροφορίες που ξεκαθαρίζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά της, μέσω του τρόπον τινά μέντορά της, Sully (Mark Rylance). Ακόμα, η γνωριμία της με τον Lee (Timothée Chalamet), έναν νεαρό με κανιβαλικές τάσεις, θα αποτελέσει κομβικό σημείο για τις ζωές και των δύο. Οι δύο νέοι, αποπροσανατολισμένοι και χαμένοι σε έναν κόσμο που φαίνεται να μην έχει χώρο γι’ αυτούς, θα προσπαθήσουν, έχοντας ο ένας τον άλλον, να αποδεχθούν την ιδιαίτερη φύση τους και να δημιουργήσουν οι ίδιοι τη θέση τους στον κόσμο.

© 2022 Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. All Rights Reserved. Πηγή εικόνας: imdb.com

Πέραν της πρώτης επιφανειακής ανάγνωσης της ταινίας σαν μια ιστορία για την ενηλικίωση και την αίσθηση του ανήκειν, βλέπουμε ότι οι νεαροί κανίβαλοι λειτουργούν μεταφορικά για τη δαιμονοποίηση του διαφορετικού, του περιθωριακού έρωτα. Πιο συγκεκριμένα, αποτελεί έναν παραλληλισμό με τις queer ταυτότητες. Εξάλλου, ο ιστορικός χρόνος της ταινίας δεν είναι άλλος παρά η δεκαετία του ’80, την εποχή που η κρίση του AIDS, αλλά και οι πολιτικές του Reagan οδήγησαν την ταύτιση της ομοφυλοφιλίας με την καταστροφή. Η αλληγορία που χρησιμοποιείται από τον Guadagnino είναι διακριτική και αποφεύγει τον διδακτικό τόνο και το μελόδραμα που συνήθως παρατηρούνται στο είδος, αλλά έχει ένα δυνατό συναισθηματικό αποτέλεσμα στον θεατή.

Ο νεανικός έρωτας των πρωταγωνιστών παρουσιάζεται με μια λεπτή και τρυφερή ματιά, ενώ οι συντελεστές ζωντανεύουν τους χαρακτήρες με μοναδικό τρόπο και σε απόλυτη αρμονία με το σκηνοθετικό πλαίσιο. Το σκοτεινό και τρομακτικό κομμάτι του κανιβαλισμού δεν φαίνεται παράταιρο, αλλά διαπλέκεται με τον ρομαντισμό και τη συνήθη λεπτή αισθητική του Guadagnino, δημιουργώντας μια συνεκτική και άρτια ταινία, η οποία καταφέρνει να περάσει τα μηνύματα που στόχευε, δικαιολογώντας απόλυτα και την επιτυχία της στο φεστιβάλ Βενετίας, όπου κέρδισε επάξια τον Αργυρό Λέοντα σκηνοθεσίας.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • ‘Bones and All’ review: The next great queer horror movie has arrived with a cannibal romance, mashable.com, διαθέσιμο εδώ
  • Bones and All, flix.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Bones And All Official Trailer, bonesandallfilm.net, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαριάννα Τέλλη
Μαριάννα Τέλλη
Είναι φοιτήτρια στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ. Γεννημένη στην Αθήνα το 2001, ασχολείται από πολύ μικρή ηλικία με το θέατρο, τη μουσική, τον κινηματογράφο και τις τέχνες, ενώ παράλληλα προσπαθεί να τελειώσει την ολοένα αυξανόμενη στοίβα με βιβλία που βρίσκεται στο δωμάτιο της. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά. Ονειρεύεται τη μέρα που θα μπορεί να παίρνει εισιτήριο διαρκείας για τη θεατρική σεζόν.