11.3 C
Athens
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΤο πρώτο προεκλογικό τερτίπι

Το πρώτο προεκλογικό τερτίπι


Της Ανθής Ντόλα,

Στις 26 Νοεμβρίου,  ο Έλληνας Πρωθυπουργός παραχώρησε συνέντευξη στη Ναταλία Γερμανού. Η ιδιαιτερότητα αυτής της συνέντευξης κρύβεται στο γεγονός πως πραγματοποιείται σε μία εκπομπή με ψυχαγωγικό χαρακτήρα και ότι αποτελεί το πρώτο επικοινωνιακό τερτίπι με το οποίο εγκαινιάζεται η προεκλογική περίοδος.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε σε κοινωνικά ζητήματα, ενώ, παράλληλα, παρουσίασε προγράμματα για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας, για τη διευκόλυνση των εργαζόμενων μητέρων, αλλά και για την προστασία των ζώων. Κλήθηκε να σχολιάσει το σκάνδαλο που ξέσπασε με εμπλεκόμενο το ίδρυμα «Κιβωτός του Κόσμου», ενώ παραδέχτηκε πως έχουμε να κάνουμε πολλή δουλειά ακόμα στον τομέα της υγείας, της δικαιοσύνης και της προστασίας του περιβάλλοντος. Επίσης, εξέφρασε την επιθυμία του τα επόμενα χρόνια να υπάρχουν περισσότερες γυναίκες σε θέσεις ισχύος. Έπειτα απάντησε σε ερωτήσεις που αφορούσαν τη σχέση του με τη μουσική, τα social media, τον τρόπο που επικοινωνεί με τα παιδιά του, αλλά και πιθανούς λόγους για τους οποίους θα μαλώσει με αυτά.

Στιγμιότυπο από τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο πλατό της εκπομπής «Καλύτερα δεν γίνεται». Πηγή εικόνας: protothema.gr

Στόχος της συνέντευξης ήταν να παρουσιαστεί το ανθρώπινο προφίλ του Πρωθυπουργού. Ο  Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε ως ένας Πρωθυπουργός που αφουγκράζεται τα κοινωνικά προβλήματα και προσπαθεί να βρει λύσεις. Ενδοοικογενειακή βία και ζητήματα κακοποίησης παιδιών ήταν στην κορυφή της ατζέντας του, ενώ ένα από τα βασικά θέματα της συνέντευξης αποτέλεσε το γυναικείο φύλο και πως αυτό γίνεται αντιληπτό από την κοινωνία. Ο ίδιος σχολίασε τη θέση της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία, ενώ, παράλληλα, αναφέρθηκε και στον τρόπο που αντιμετωπίζεται ή χαρακτηρίζεται πολλές φορές, καταλήγοντας πως θα πρέπει να διδαχτούν τα αγόρια να μιλούν με σεβασμό στις κοπέλες.

Η πολιτική σημασία της συγκεκριμένης συνέντευξης εντοπίζεται σε πολλά σημεία. Αρχικά, η απόφαση να επισκεφτεί ο Πρωθυπουργός μια πρωινή εκπομπή σαββατοκύριακου, με το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθεατών να είναι γυναίκες, αποκαλύπτει τον προεκλογικό του στόχο. Το ενδιαφερόμενο μέρος του εκλογικού σώματος, το οποίο έπρεπε να ακούσει την άποψη του Μητσοτάκη για τα ζητήματα κακοποίησης, αποτελεί το βασικό κοινό της εκπομπής «Καλύτερα δεν γίνεται», ενώ η επιλογή των θεμάτων δεν ήταν τυχαία. Επιπλέον, η παρουσίαση ενός Πρωθυπουργού, που μοιάζει απρόσιτος και αποστασιοποιημένος, σε μία ψυχαγωγική εκπομπή με πιο «ανάλαφρη» θεματολογία, μεταβάλει την εικόνα του και τον μετατρέπει, έστω για λίγη ώρα, σε έναν κανονικό άνθρωπο, σύζυγο, γονέα και πολίτη, ο οποίος έχει τις ίδιες ανησυχίες με το εκλογικό του κοινό.

Πηγή εικόνας: ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ / EUROKINISSI

Η επικοινωνιακή ομάδα του Πρωθυπουργού αντιλαμβάνεται, πως στα μάτια των πολιτών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μοιάζει ανέκφραστος, απόμακρος και κρύος, ενώ, παράλληλα, κρατάει μια απόσταση από την υπόλοιπη κοινωνία ανήκοντας σε μία πολιτική ελίτ που δύσκολα αντιλαμβάνεται τον λαό. Αυτή η κίνηση ήταν ένα δείγμα επικοινωνιακής πολιτικής, το οποίο αποτελεί την έναρξη της προεκλογικής περιόδου. Η τροποποίηση του προφίλ ενός πολιτικού –και πόσο μάλλον του ίδιου του Πρωθυπουργού– αποτελεί βασική μέθοδο προσέλκυσης και πειθούς σε κάθε προεκλογική περίοδο, καθώς θα πρέπει να ακολουθεί τη ροή της εποχής, αλλά και την ανάγκη των πολιτών τη δεδομένη στιγμή. Στην παρούσα περίοδο, οι Έλληνες πολίτες αποζητούν έναν Πρωθυπουργό που να αφουγκράζεται τα προβλήματά τους και να έχει ένα πιο προσιτό και ανθρώπινο πρόσωπο.

Η συνέντευξη σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως στο twitter, ενώ ασκήθηκε κριτική τόσο στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, όσο και στην παρουσιάστρια της εκπομπής Ναταλία Γερμανού. Η τελευταία κατακρίθηκε για την επιλογή της να καλέσει στην εκπομπή της τον Πρωθυπουργό και τίθενται ερωτήματα για το αν θα έχει καλεσμένους και άλλους πολιτικούς αρχηγούς ή μόνο τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η κίνηση για την προώθηση του συγκεκριμένου πολιτικού προσώπου ήταν εξόφθαλμη, ενώ δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Έλληνας Πρωθυπουργός εμφανίζεται σε μία ψυχαγωγική εκπομπή. Την ίδια πρακτική είχε χρησιμοποιήσει η επικοινωνιακή ομάδα του Πρωθυπουργού την προεκλογική περίοδο του 2019. Τότε είχε παρευρεθεί στην εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου «The 2night show», με τη συνέντευξή του να δέχεται διάφορους χαρακτηρισμούς. Αν πέτυχε τότε και κέρδισε τις εκλογές γιατί να μην πετύχει και τώρα;


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Κυριάκος Μητσοτάκης στη Ναταλία Γερμανού: Πότε βλέπει Netflix, τι κάνει στα social, γιατί τον ενοχλεί η τραπ, protothema.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Ο Μητσοτάκης στη Ναταλία Γερμανού: Τον ενοχλεί η trap, βλέπει Νetflix και “Σασμό” και έχει ringtone …Star Wars, thetoc.gr, διαθέσιμο εδώ
  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Ναταλία Γερμανού, youtube.com, διαθέσιμο εδώ


     

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ανθή Ντόλα
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Πτυχιούχος του τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με επιλογή γλώσσας την τουρκική, εργάστηκε στην Μονάδα Ερευνών Κοινής Γνώμης και Αγοράς του πανεπιστημίου της ενώ παράλληλα συμμετείχε σε πολιτικά συνέδρια και σεμινάρια. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στην ΔΕΘ ενώ ταυτόχρονα ολοκλήρωσε την πτυχιακή της εργασία με θέμα «Ο Ζ. Ζάεφ και τα ελληνικά ΜΜΕ». Βασικά της ενδιαφέροντα τα ταξίδια, καθώς έχει ταξιδέψει σε όλες τις βαλκανικές χώρες και στην Τουρκία, το θέατρο και η μουσική, συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις και ραδιοφωνικές εκπομπές.