22.7 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΜικρά ΚαθημερινάFormula 1: Μια ανασκόπηση των γεγονότων της φετινής αγωνιστικής περιόδου πριν το μεγάλο φινάλε

Formula 1: Μια ανασκόπηση των γεγονότων της φετινής αγωνιστικής περιόδου πριν το μεγάλο φινάλε


Του Βασίλη Βασιλάκη, 

Η φετινή χρονιά στη Formula 1 θα μνημονεύεται από τους φίλους του αθλήματος σαν μία από τις καλύτερες όλων των εποχών. Πρόκειται για μια πολύ ανατρεπτική χρονιά με χίλια τετελεσμένα, στα οποία έρχονται να προστεθούν και εκείνα του τελευταίου αγώνα της χρονιάς, αγώνα που θα κρίνει και το νέο παγκόσμιο Πρωταθλητή.  

Αυτή η χρονιά ξεκίνησε με καλούς οιωνούς, ελέω και των περσινών ανατρεπτικών γεγονότων σε όλους τους τομείς πλην της μάχης του τίτλου. Αρχικά, η Red Bull Racing προχώρησε αρκετά στην ανάπτυξη του μονοθεσίου της το 2020, και αυτό έγινε εμφανές καθώς ήταν η μοναδική ομάδα που μπορούσε να σταθεί κοντά στους χρόνους της Μercedes σε κανονικές συνθήκες αγώνα. Αυτό έκανε πολλούς να ανυπομονούν για το 2021, καθώς όλοι αναμέναμε πως με την περαιτέρω εξέλιξη της δύναμης του κινητήρα της Honda και σε συνδυασμό με το εκπληκτικό ταλέντο που ακούει στο όνομα Max Verstappen, θα είχαμε επιτέλους μια μάχη για τον Παγκόσμιο Τίτλο και στο πρωτάθλημα οδηγών, αλλά και σε αυτό των κατασκευαστών, μετά τον περσινό «περίπατο» του Lewis Hamilton και της Mercedes αντίστοιχα. 

Αυτό έγινε πράξη, καθώς ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull είναι ισόβαθμος με τον επτάκις –πλέον κάτοχο 103 νικών– παγκόσμιο πρωταθλητή, Lewis Hamilton. Εκτός των άλλων, η Αυστριακή ομάδα αποφάσισε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια να μην προσθέσει στις τάξεις της οδηγό από την ακαδημία της Red Bull. Aυτό συνέβη γιατί ο Alex Albon και προηγουμένως ο Pierre Gasly, ορμώμενοι αμφότεροι εκ της ακαδημίας, στάθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων. Παρά τις καλές εμφανίσεις του Αlbon από τα μέσα του 2019, το 2020 τερμάτιζε πολύ χαμηλότερα από τον Max Verstappen και σε μια ενδεχόμενη μάχη τίτλου θα χρειαζόταν ένας οδηγός, ο οποίος θα μπορούσε να τρέχει σε ρυθμό παραπλήσιο του Ολλανδού, προκειμένου η ομάδα να έχει την ευχέρεια να προσαρμόσει τη στρατηγική της ανάλογα με τις συνθήκες του αγώνα.

Πηγή Εικόνας: ScuderiaFans.com

Η Red Bull εμπιστεύτηκε τον Sergio “Checo” Perez, οδηγό με πείρα, που είχε πετύχει αρκετές διακρίσεις, όλες με ομάδες του midfield. O Μεξικανός έχει σταθεί ψηλά όποτε το χρειάστηκε η ομάδα, πετυχαίνοντας και την πρώτη του νίκη με την Red Bull μόλις στον έκτο του αγώνα για τους Αυστριακούς, ενώ παράλληλα είναι πολύ κοντά στην βαθμολόγια με το έτερο νούμερο 2 της Μercedes, τον Valtteri Bottas, που βρίσκεται πέντε έτη στη γερμανική ομάδα.

To 2020 μας έδειξε, επίσης, την αγωνιστική ανάκαμψη ενός γίγαντα που βρισκόταν πρωτύτερα σε λήθαργο. Ο λόγος για την Mclaren, η οποία βρισκόταν για πολλά χρόνια εκτός διεκδίκησης υψηλών θέσεων, με τον τερματισμό σε θέσεις του βάθρου να μοιάζει σαν όνειρο απατηλό. Από τον πρώτο μόλις αγώνα πέρσι στην Αυστρία, η Βρετανική ομάδα επέστρεψε στο βάθρο και στο τέλος αναδείχθηκε 3η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η υπογραφή του Daniel Ricciardo και ο συνδυασμός του με τον ταλαντούχο Lando Norris έκαναν την Mclaren υποψήφια για την κορυφή στην μάχη του midfield για το 2021, ενώ αφήσαν ανοικτό και το ενδεχόμενο για νίκη σε περίπτωση που οι κορυφαίοι συνδυασμοί έχουν ατυχίες στο αγωνιστικό τριήμερο. Πράγματι, η ομάδα από το Woking πήρε την πρώτη της νίκη μετά από το μακρινό 2012, σε έναν επεισοδιακό αγώνα στη Monza, πραγματοποιώντας μάλιστα και το 1-2 με πρώτο τον Αυστραλό Daniel Ricciardo, που επέστρεψε στις νίκες μετά από 3 χρόνια και το Γκραν Πρι του Μονακό. Επίσης, ο Lando Norris έφερε την ομάδα πίσω στις pole position στο Γκραν Πρι Ρωσίας, pole η οποία, δυστυχώς, δεν μετουσιώθηκε σε νίκη. Η Βρετανική ομάδα δείχνει, όμως, να έχει χάσει το momentum, καθώς στα τελευταία Γκραν Πρι σημειώνει λιγότερους πόντους από το μεγάλο ερωτηματικό πριν την εκκίνηση της φετινής σεζόν, την Scuderia Ferrari.  

H Ferrari, που πέρυσι διένυσε μία από τις χειρότερες σεζόν στην ιστορία της, έγινε ανταγωνιστικότερη, με το δίδυμο των Charles Leclerc και του νεοαποκτηθέντα Carlos Sainz να αποτελούν ένα από τα καλύτερα του grid, δείχνοντας πως οι γενναίες αποφάσεις των ιθύνοντων της ομάδας έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό διότι οι Ιταλοί έχουν να αγωνιστούν με δίδυμο οδηγών χωρίς Παγκόσμιο τίτλο από το 2007. Παρότι οι τερματισμοί στο podium είναι παραπλήσιοι της περσινής σεζόν, η απόδοση έχει ανέβει κατακόρυφα, καθώς υπάρχει πρόοδος σε όλα τα μέρη του μονοθεσίου, άλλα και στα pit stops, που αποτελούσαν μεγάλο πονοκέφαλο. Επιπροσθέτως, ο Leclerc έχει καταφέρει να φέρει 2 pole position στην ομάδα. Μία στην πατρίδα του το Μονακό και μία στο Μπακού. Η Ιταλική ομάδα είναι σταθερή στην απόδοσή της και μάλλον φαίνεται να έχει κλειδώσει την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, που ήταν και ο κύριος στόχος. Η έλλειψη νίκης τη φετινή σεζόν δεν απασχολεί τους ιθύνοντες, καθώς έχει επέλθει ηρεμία στις τάξεις της ομάδας και είχε ειπωθεί από την αρχή πως ο στόχος είναι η κατασκευή μονοθέσιου ικανού για νίκες από το 2022.

Max Verstappen (Red Bull) και Louis Hamilton (Mercedes) θα κονταροχτυπηθούν για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο Γκραν Πρι του Αbu Dhabi. Πηγή Εικόνας: Sky Sports

Άλλα σημαντικά στοιχεία που κάνουν αυτή την σεζόν ξεχωριστή είναι η παρθενική νίκη του Εστεμπάν Οκόν της Alpine (πρώην Renault) στην Ουγγαρία και ο τερματισμός του επιστρέψαντα Φερνάντο Αλόνσο στην 3η θέση στο Γκραν Πρι του Κατάρ, με την ίδια ομάδα. Πρόκειται, επίσης, για την πρώτη χρόνια μετά το 2012 που έχουμε πάνω από 6 διαφορετικούς νικητές στην σεζόν (Hamilton, Verstappen, Bottas, Perez, Ricciardo, Ocon) και επιπλέον τον τερματισμό 8 ομαδών από τις 10 έστω μια φορά στο βάθρο (πλην Haas και Alfa Romeo). Αξιομνημόνευτη, επίσης, ήταν και η επιστροφή της Williams στους βαθμούς και συνάμα στο βάθρο, μετά το ιδιαίτερο Γκραν Πρι στο Spa και τον τερματισμό του George Russell στην 2η θέση.

Σε πρώτο κάδρο, όμως, είναι η μάχη του τίτλου. Οι δύο διεκδικητές Max Verstappen και Lewis Hamilton μας έχουν χαρίσει επικές μάχες, οι οποίες φέρνουν μνήμες από παλαιότερες ένδοξες εποχές του σπορ. Ο Ολλανδός super star της Red Bull έχει 9 νίκες, μια παραπάνω από τον Βρετανό της Mercedes και ηγούνταν στη βαθμολογία του πρωταθλήματος για μεγάλο διάστημα, αφού στα χέρια του το μονοθέσιο ήταν άπιαστο. Αυτό μέχρι το Γκραν Πρι της Βραζιλίας, όπου ο Lewis Hamilton, πραγματοποιώντας το καλύτερο τριήμερο της καριέρας του, έδωσε το σύνθημα της αντεπίθεσής του. Με την τελευταία του νίκη στο Γκραν Πρι της Jeddah στην Σαουδική Αραβία ισοφάρισε τον Verstappen, για να κριθούν όλα στον τελευταίο αγώνα του Abu Dhabi. Είναι η πρώτη φορά μετά το 2016 που το πρωτάθλημα θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα (Hamilton-Rosberg), η πρώτη φορά μετά το 2012 που το πρωτάθλημα κρίνεται στον τελευταίο αγώνα μεταξύ οδηγών διαφορετικής ομάδας (Alonso-Vettel) και η πρώτη φορά μετά το 1974 που οι δύο διεκδικητές θα εκκινήσουν στον τελευταίο αγώνα με 0 βαθμούς διαφορά στην βαθμολόγια (Emerson Fittipaldi-Clay Ragazzoni). Όλα αυτά μας προϊδεάζουν για μια εντυπωσιακή Κυριακή, καθώς το παρασκήνιο και τα εξωαγωνιστικά συμβάντα της προηγούμενης έχουν πυροδοτήσει το ενδιαφέρον για τον μεγάλο νικητή της φετινής σεζόν, που μας έκοψε την ανάσα.


ENΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • 2021 Formula One World Championship, Wikipedia, διαθέσιμο εδώ
  • Formula 1 2021 Standings & Results, Formula 1, διαθέσιμο εδώ 

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Βασιλάκης
Βασίλης Βασιλάκης
Γεννήθηκε στην Ρόδο το 1999. Σπουδάζει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Aγαπάει την τεχνολογία, την πολιτική ιστορία και τον αθλητισμό. Στον ελεύθερο του χρόνο ασχολείται με την παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων και την αρθογραφία.