22.7 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήΤο σιδηροδρομικό ατύχημα στην Ταϊβάν και το κυνήγι υπαιτίου

Το σιδηροδρομικό ατύχημα στην Ταϊβάν και το κυνήγι υπαιτίου


Της Σοφίας Μηλιοπούλου,

Το δυστύχημα της πρώτης Παρασκευής του Απρίλη απέδειξε πως οι απέραντες σιδηροδρομικές γραμμές και το θεωρητικά οργανωμένο δίκτυο μεταφορών της Ταϊβάν κρύβουν θανατηφόρες ατέλειες. Ήταν άραγε αναγκαίος ο εκτροχιασμός ενός τρένου και ο θάνατος πολιτών για να βρεθούν τα ψεγάδια και να λειανθούν;

Παρασκευή, 2 Απριλίου 2021. Μέρα που απέβη μοιραία για την Ταϊβάν, όταν ένα τρένο εκτροχιάστηκε στη σήραγγα Qingshui, βόρεια της κομητείας Hualien. Το τρένο 408, αποτελούμενο από οκτώ βαγόνια, φτάνει ταχύτητες 130 χιλιομέτρων την ώρα, καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα, μέσα σε ένα δίκτυο που η πλειοψηφία θεωρεί ασφαλές. Το 408 μετέφερε 490 επιβάτες από την πρωτεύουσα Taipei στην πόλη Taitung, πολλοί εκ των οποίων ταξίδευαν ακόμη και όρθιοι, λόγω της πληρότητας των θέσεων, για το μεγάλο Σαββατοκύριακο και την καθολική αργία του Tomb Sweeping Day. Το τραγικό ατύχημα άφησε στον διάβα του πάνω από 200 τραυματίες και 50 θύματα.

Πραγματοποιήθηκαν τελετές προσευχής για τα θύματα της συντριβής, εκ των οποίων το νεότερο θύμα είχε ηλικία μόλις 5 ετών. Πηγή εικόνας: BBC

Μεγάλος αριθμός επιβατών που επέβαινε στα 4 τελευταία βαγόνια κατάφεραν να φύγουν σώοι και αβλαβείς, ωστόσο αυτό δεν ίσχυσε για τα 4 μπροστινά, τα οποία βρέθηκαν τσαλακωμένα μέσα στη σήραγγα. Αν και οι αρχές αναφέρουν πως όλοι οι παγιδευμένοι αφαιρέθηκαν από τα βαγόνια που δέχτηκαν το μεγαλύτερο βάρος της σύγκρουσης, ο αριθμός των νεκρών παραμένει αβέβαιος, μερικοί από τους οποίους ακόμα χρήζουν ταυτοποίησης. Στους χαμένους, μεταξύ των ντόπιων πολιτών, συγκαταλέγονται ο οδηγός της αμαξοστοιχίας και μερικοί ξένοι τουρίστες, ενώ, πέρα από τους τραυματίες, 69 επιζώντες προσκομίστηκαν σε νοσοκομεία γύρω από την κομητεία για περαιτέρω θεραπεία.

Τι προκάλεσε, λοιπόν, τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική καταστροφή εδώ και δεκαετίες στην Ταϊβάν;

Το ατύχημα προκλήθηκε από αμέλεια του Lee Yi-hsiang, ενός διευθυντή εργοταξίου, υπευθύνου για επιθεώρηση κατολισθήσεων και άλλων κινδύνων, το φορτηγό του οποίου ήταν παρκαρισμένο σε ανάχωμα έξω από τη σήραγγα. Σύμφωνα με τις αρχές, τα φρένα του οχήματος είτε δεν ήταν σωστά ενεργοποιημένα είτε είχαν υποστεί μηχανική βλάβη, με αποτέλεσμα να γλιστρήσει σε έναν κεκλιμένο δρόμο, να πέσει πάνω στο σιδηρόδρομο και να αποτελέσει τροχοπέδη στην πορεία του τρένου. Η συντριβή ήταν αναπόφευκτη, με τους ερευνητές να λένε πως ο οδηγός του τρένου είχε περιθώριο μόνο 6,9 δευτερόλεπτα να αντιδράσει, για μία απόσταση 250 μέτρων.

Ο Lee Yi-hsiang υπέβαλε δημόσια συγγνώμη για το δυστύχημα, συνοδευόμενος από την αστυνομία της Ταϊβάν. Πηγή εικόνας: The Epoch Times

Μετά από αυτήν την καταστροφή, ο Lee δηλώνει βαθιά λυπημένος και μετανοημένος για το λάθος του, καθώς επίσης έτοιμος να αναλάβει την ευθύνη και την τιμωρία που θα του επιβληθεί. Φυσικά, δεν παύουν να αναδύονται συνεχώς ερώτημα για τη φύση του δυστυχήματος, με το κυριότερο να αφορά την έλλειψη οδοφραγμάτων στο συγκεκριμένο κομμάτι του σιδηροδρόμου. Αυτό οδήγησε τον Υπουργό Μεταφορών της Ταϊβάν, Lin Chia-lung, να αναλάβει την ευθύνη και να προσφέρει τηλεφωνικώς την παραίτησή του στον Πρωθυπουργό Su Tseng-chang, η οποία εν τέλει δεν έγινε δεκτή.

Η κυβέρνηση ανέλαβε αμέσως δράση, με τον Πρωθυπουργό και την Πρόεδρο Tsai Ing-wen να στέλνουν τα συλλυπητήριά τους και να διατάζουν έρευνα για το ατύχημα. Μάλιστα, η κυβέρνηση προχώρησε στην εκπόνηση ενός ταμείου αποζημίωσης, το οποίο θα προσφέρει $185.500 στην οικογένεια κάθε νεκρού, $91.000 σε κάθε σοβαρά τραυματισμένο και $14.000 σε όσους τραυματίστηκαν ελαφρά. Το ατύχημα δεν έμεινε εντός συνόρων, αλλά συγκλόνισε ολόκληρη τη διεθνή κοινότητα, με ηγέτες γειτονικών χωρών και μη να στέκονται δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων και να παρέχουν βοήθεια στην Ταϊβάν.

Η Πρόεδρος της Ταϊβάν, Tsai Ing-wen, επισκέπτεται τα θύματα του θανατηφόρου εκτροχιασμού τρένου στο νοσοκομείο της κομητείας Hualien. Πηγή εικόνας: The Week

Παρά το εντυπωσιακό δίκτυο μεταφορών που διαθέτει η χώρα και τα εκατομμύρια επιβατών που εξυπηρετεί ετησίως είναι προφανές πως το κακό δεν αργεί να γίνει. Η χώρα θα χρειαστεί χρόνο να θρηνήσει τα θύματά της, αλλά και να αποκτήσει ξανά την εμπιστοσύνη των πολιτών σε θέματα ασφαλείας. Τα γεγονότα διαρκώς εξελίσσονται και το μέλλον της χώρας κρίνεται από τους χειρισμούς της κυβέρνησης.


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • Taiwan train crash: Lorry boss offers ‘deep remorse’, BBC, διαθέσιμο εδώ
  • Taiwan: Dozens killed as train crashes and derails in tunnel, BBC, διαθέσιμο εδώ
  • Taiwan transport minister offers resignation after deadly train crash, Deutsche Welle, διαθέσιμο εδώ
  • Passenger train carrying 490 derails in Taiwan, killing at least 50 and injuring dozens, CNN, διαθέσιμο εδώ

 

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Μηλιοπούλου
Σοφία Μηλιοπούλου
Γεννήθηκε στη Βέροια το 2001 και κατοικεί στην Αθήνα. Είναι πρωτοετής φοιτήτρια του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και γνωρίζει αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Λατρεύει το θέατρο και το σινεμά και της αρέσει να διαβάζει περί τρομοκρατίας, πολέμου και διεθνών θεμάτων.