22.5 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΓιατί η Φερράρι πουλάει πιο ακριβά από τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες;

Γιατί η Φερράρι πουλάει πιο ακριβά από τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες;


Του Άρη Κατσίδη,

Σε μια εποχή που οι οικονομίες έχουν πληγωθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των lockdowns, οι επενδυτές φαίνεται να θεωρούν ένα «καλό στοίχημα την επένδυση σε πολυτελή αυτοκίνητα», όπως αυτά της Ferrari. Τα σπορ αυτοκίνητα μπορεί να κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ, αλλά σύμφωνα με τους ειδικούς αποτελούν σίγουρες, έξυπνες και καλές επενδύσεις, ακόμα και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς σύμφωνα με το CNBC. Τα αυτοκίνητα αυτά αποτελούν συλλεκτικά κομμάτια, τα οποία σαν άλλα έργα τέχνης έχουν ιδιαίτερη αξία και μπορούν να αποκτήσουν υπεραξία και να μεταπωληθούν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ακόμη και σε πολύ υψηλότερη, από την αρχική, τιμή. Ιδιαίτερα, το market value της Ferrari αυξήθηκε τον Μάιο κατά $30 δισεκατομμύρια, ξεπερνώντας αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι General Motors, Ford και Fiat Chrysler.

Το ισχυρό brand της Ferrari

Για τη Ferrari, το παγκοσμίως ισχυρό brand της και η ισχυρή παρακαταθήκη από αγώνες δημιουργεί υπεραξία τόσο στα αμάξια της όσο και στα άλλα προϊόντα της, όπως αυτά της ένδυσης και τα ρολόγια. Αν η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει πιο φθηνά τα προϊόντα της, τότε μπορεί πολύ απλά να χάσει την αίγλη της και η Ferrari το κοινό της. Γι’ αυτό τον λόγο, επιλέγει προσεκτικά συνεργάτες και προϊόντα και προχωράει σε προσεγμένες συμφωνίες, όπως αυτή με τον Giorgio Armani το 2019.

Όλα αυτά μας οδηγούν στο να καταλάβουμε την αξία και τη δύναμη που μπορεί να έχει ένα brand. Πριν υπολογίσουμε το valuation ενός brand, πρέπει να προσδιορίσουμε τι ακριβώς περιλαμβάνει. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την αξία και οτιδήποτε συσχετίζουν οι καταναλωτές με το brand και το image της εταιρίας μας, όπως για παράδειγμα το trademark, τον λογότυπο, τα χρώματα, τη στρατηγική marketing, τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία και το επίπεδο εμπιστοσύνης των πελατών.

Το brand value είναι ένα βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη μιας μάρκας και την πρόβλεψη της αξίας της επιχείρησής μας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι προσέγγισης της αποτίμησης ενός brand και για την κάθε περίπτωση τη χρησιμοποιούμε ανάλογα με την επιχείρηση, τον κλάδο, αλλά και τις καταστάσεις στις οποίες βρισκόμαστε.

Οι μεγάλες μάρκες όπως η Ferrari, έχουν αξία δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, ακόμη και οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να έχουν σημαντικό value στο brand τους, ανάλογα με τη βιομηχανία ή την τοπική αγορά στην οποία βρίσκονται. Το  brand μπορεί να προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις, αλλά επειδή καθένας έχει διαφορετικό τρόπο σκέψης, δεν είναι αντικειμενικός ο τρόπος υπολογισμού του, ενώ οι διαφορετικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό της αξίας του brand καθιστούν υπαρκτό το φαινόμενο κατά το οποίο οι εταιρίες χειραγωγούν την αξία της επωνυμίας τους για να λειτουργήσει υπέρ τους.


Άρης Κατσίδης

Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Κατσίδης
Άρης Κατσίδης
Είναι φοιτητής του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις οικονομικές ειδήσεις, ενώ παρακολουθεί σταθερά το χρηματιστήριο. Ως χόμπι έχει τον αθλητισμό, την ιστορία, την γεωγραφία, αλλά και τα ταξίδια.