12.3 C
Athens
Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου, 2020
Αρχική Κοινωνία Ας μιλήσουμε για τις low cost αεροπορικές εταιρίες

Ας μιλήσουμε για τις low cost αεροπορικές εταιρίες


Του Σωτήρη Αγράφα,

Κατά τη διοργάνωση ενός ταξιδιού –ιδιαίτερα στο εξωτερικό- ένα από τα βασικά έξοδα είναι τα αεροπορικά εισιτήρια. Οι low cost αεροπορικές εταιρίες έχουν εισβάλει πλήρως στη ζωή ενός ταξιδιώτη και αυξάνουν τη δημοτικότητά τους μέρα με τη μέρα. Οι δελεαστικές προσφορές και οι χαμηλές τιμές βάζουν ακόμα και τους πιο διστακτικούς σε δεύτερες σκέψεις, ώστε να ολοκληρώσουν μια κράτηση- ευκαιρία και να τολμήσουν μια απόδραση. Είναι όμως, όλα τόσο απλά όσο φαίνονται; Τι κρύβεται πίσω από τα πολυπόθητα εισιτήρια των δέκα ευρώ; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των low cost εταιριών;

Τα θετικά:

Αγαπάμε τις low cost αεροπορικές γιατί μας έμαθαν να ταξιδεύουμε φτηνά και έκαναν τα ταξίδια προσιτά σε όλους. Οι πολύ χαμηλές τιμές παρέχουν τη δυνατότητα σε φοιτητές –και όχι μόνο- να κανονίζουν ταξίδια τα οποία παραμένουν budget friendly και να εξερευνούν νέες χώρες ξοδεύοντας σημαντικά λιγότερα χρήματα σε σχέση με το παρελθόν. Επιπροσθέτως, οι προσφορές των low cost εταιριών ενδείκνυνται συνήθως για μικρής διάρκειας ταξίδια, όπως διήμερα και τριήμερα και αποτελούν πρώτης τάξεως ευκαιρία για όσους το backpacking είναι το είδος ταξιδιού που τους εκφράζει, χωρίς αυτό να είναι απόλυτο.

Το πιο σημαντικό που έχει προσφέρει η εμφάνιση αυτών των εταιριών στην αγορά είναι η αύξηση του ανταγωνισμού. Οι χαμηλές και έντονα ανταγωνιστικές τιμές έχουν ωθήσει στη γενική πτώση των ναύλων όλων των εταιριών, με τους ταξιδιώτες να ωφελούνται περισσότερο από τον καθένα σε αυτή την κατάσταση. Τέλος, η ασφάλεια αποτελεί τον βασικό δισταγμό όσων σκέφτονται να επιλέξουν μια low cost αεροπορική για το επόμενο ταξίδι τους. Για να μπορεί μια εταιρία να πραγματοποιεί πτήσεις, πρέπει να τηρεί τους κανονισμούς συντήρησης και ασφάλειας που προβλέπει ο κατασκευαστής του αεροσκάφους, γεγονός που ελέγχεται από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του εκάστοτε κράτους. Έτσι, το αεροπλάνο παραμένει ένα από τα πιο ασφαλή, σύγχρονα και ταχύτερα μέσα μεταφοράς και δε θα έπρεπε να λειτουργεί σε καμία περίπτωση ως ανασταλτικός παράγοντας για ένα ταξίδι.

Τα αρνητικά:

Το αρνητικό στις low cost εταιρίες είναι ότι όλα πληρώνονται. Προκειμένου να μειωθεί σημαντικά το κόστος του εισιτήριου οι αεροπορικές αυτές έχουν αφαιρέσει πολλές παροχές που μπορεί για κάποιους να θεωρούνται δεδομένες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η έλλειψη service με τα ποτά και τα φαγητά να αγοράζονται από τον επιβάτη, αν αυτός το επιθυμεί σε υψηλές μάλιστα, τιμές. Όσον αφορά τις αποσκευές, οι περισσότερες εταιρίες στο βασικό εισιτήριο περιλαμβάνουν συνήθως ένα σακίδιο πλάτης, ενώ όποια άλλη επιπλέον βαλίτσα χρεώνεται. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να υπογραμμιστεί ότι οι εταιρίες είναι ιδιαίτερα αυστηρές με τις διαστάσεις και το βάρος των αποσκευών και οι χρεώσεις μπορεί να είναι τεράστιες σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων (μέχρι και 15 ευρώ κάθε επιπλέον κιλό!). Γι’ αυτό, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή κατά την κράτηση σχετικά με το τι περιλαμβάνεται και τι χρεώνεται επιπλέον.

Ένα ακόμα ζήτημα που εντοπίζεται συχνά στις οικονομικές πτήσεις είναι οι ώρες αναχώρησης και άφιξης, καθώς αυτές συνήθως είναι είτε αργά το βράδυ είτε πολύ νωρίς το πρωί. Έτσι, ανάλογα με την ώρα πτήσης, πρέπει να κρίνουμε αν μια προσφορά είναι συμφέρουσα, ιδιαίτερα αν χρειαστεί να πληρωθεί μια επιπλέον διανυκτέρευση χωρίς η μέρα να είναι αξιοποιήσιμη. Επιπροσθέτως, οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους συνήθως δεν πετάνε στα κεντρικά αεροδρόμια μιας πόλης, αλλά χρησιμοποιούν μικρότερα, περιφερειακά, πιο μακρινά αεροδρόμια για τις πτήσεις τους. Ως συνέπεια, λόγω της μεγαλύτερης απόστασης σε συνδυασμό με τις κακές ώρες πτήσης, το κόστος μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο μπορεί να ανεβεί αρκετά. Τέλος, για να μειωθούν ακόμα περισσότερο τα έξοδα, το προσωπικό είναι αρκετά περιορισμένο, με τις περισσότερες διαδικασίες –όπως το check-in– να γίνονται μόνο ηλεκτρονικά.

Συνοψίζοντας, τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα ποικίλλουν και άπτονται στις απαιτήσεις του κάθε ταξιδιώτη. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή της εταιρίας και του είδους ταξιδιού αποτελεί προσωπική υπόθεση, αφού πρόκειται για μια πολυπαραγοντική επιλογή. Ταξίδια και πτήσεις ακυρώνονται καθημερινά, τα σύνορα παραμένουν κλειστά, οι συνέπειες στον τουρισμό αναμένονται καταστροφικές, ενώ η εικόνα από τα καθηλωμένα αεροπλάνα είναι καταθλιπτική. Όμως, η ελπίδα για καλύτερες μέρες και επιστροφή στην καθημερινότητα και στα ταξίδια –με κάθε τρόπο- πρέπει  παραμένει ζωντανή!


 

Σωτήρης Αγράφας

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 2001 όπου και μεγάλωσε. Είναι πρωτοετής φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μιλάει Αγγλικά και Γαλλικά. Λατρεύει τις φωτογραφίες και τα ταξίδια, για τα οποία γράφει στο OffLine Post.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Απομάκρυνση των αμερικανικών στρατευμάτων από το Αφγανιστάν: Αντίδραση στη νίκη του Biden;

Της Σοφίας Μηλιοπούλου, Τους τελευταίους 3 μήνες, ολόκληρη η διεθνή κοινότητα παρακολουθεί αναπόσπαστα και αναμένει υπομονετικά τις αμερικανικές εκλογές και κυρίως το αποτέλεσμά τους. Η...

Το «χέρι του Θεού» στη φυσική του θέση

Του Κωνσταντίνου-Ειρηναίου Σταμούλη, Ο παγκόσμιος αθλητισμός, από το απόγευμα της 25ης Νοεμβρίου 2020, είναι πιο φτωχός. Ο σπουδαίος Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα δεν είναι πια μαζί...

Η ποινική αντιμετώπιση των νεαρών ενηλίκων

Της Θένιας Λαμπρινουδάκη, Το ελληνικό ποινικό σύστημα διαρθρώνεται κυρίως σε δύο ευρείες κατηγορίες και συστηματικές με κριτήριο την ποινική αντιμετώπιση, με την πρώτη κατηγορία να...

Online culture in the age of coronavirus

By Niki Angelopoulou,  Due to the recent Covid-19 pandemic the majority of theatres, cinemas, museums and galleries are closed. However, the quarantine did not stop...
Μαρία Τσαλίκη
Γεννήθηκε στην Κόρινθο το 1998 και διαμένει στην Κομοτηνή. Είναι τεταρτοετής φοιτήτρια στο τμήμα νομικής του Δημοκρίτειου πανεπιστημίου. Τον ελεύθερο χρόνο της τον αναλώνει ασχολούμενη με τον αθλητισμό, την ανάγνωση βιβλίων και την συγγραφή.