23.5 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμός«Βερσαλλίες» (Προσοχή Κόλλημα)

«Βερσαλλίες» (Προσοχή Κόλλημα)


Της Δήμητρας Παπαδοπούλου,

Εξεταστική πανεπιστημίου. Η περίοδος που είναι DON’T για να αρχίσεις μια σειρά. Γιατί μπορεί να το αρνείσαι, αλλά μέσα σου ξέρεις… Ξέρεις ότι θα κολλήσεις. Οπότε συμβιβάζεσαι, οριοθετώντας τα διαλείμματά σου για όσο διαρκεί κάθε επεισόδιο. Όταν, όμως, καταφέρνεις να δεις 3 ολόκληρες σεζόν σε μια βδομάδα, μάλλον δε μπόρεσες να οριοθετήσεις τον χρόνο σου. Το παρόν άρθρο, λοιπόν, κρύβει μια πρόκληση. Στόχος είναι να σου παρουσιάσω μερικούς δυνατούς λόγους για να δεις τη σειρά (υπόσχομαι να μην κάνω spoil). Μετά το πέρας της ανάγνωσης, λοιπόν, εάν μπορείς αντιστάσου!

Αναφερόμαστε σε μια σειρά γαλλικής παραγωγής, ευτυχώς όμως για τους περισσότερους, γυρισμένη στα αγγλικά. Η πλοκή περιστρέφεται γύρω από τον βασιλιά Λουδοβίκο τον 14ο και την περίοδο της βασιλείας του. Το χρονικό πλαίσιο της μοναρχίας του τοποθετείται το 1643, καθώς στέφθηκε όταν ήταν μόλις 4 ετών. Ωστόσο, η σειρά εκτυλίσσεται από το 1667, όταν ο βασιλιάς αποφασίζει να μεταφέρει τα βασιλικά ανάκτορα από το Λούβρο στις Βερσαλλίες. Αυτή του η κίνηση, πυροδοτεί μεγάλες αντιδράσεις στους ευγενείς της χώρας. Και, έτσι, ξεκινά το μυστήριο, οι συνωμοσίες και η ίντριγκα των «Versailles».

Μέσα από τη σειρά, λοιπόν, θα:

  • Μάθεις ιστορία με τον πιο εύκολο και ανώδυνο τρόπο.

Και με τον όρο ιστορία δεν αναφέρομαι μόνο στις πολιτικές δράσεις και στρατηγικές πολιτικές του Λουδοβίκου, αλλά θα μεταφερθείς σε μια άλλη εποχή. Σε μια εποχή, όπου η Γαλλία προσπαθεί να γίνει το επίκεντρο του κόσμου, τόσο πολιτικά και κοινωνικά, όσο και αισθητικά. Βασικό μέλημα του Λουδοβίκου ήταν η Γαλλία να γίνει παγκοσμίως η έδρα της φινέτσας και της κλάσης. Το στυλ ήταν γι’ αυτούς κάτι παραπάνω από τρόπος ζωής. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι Βερσαλλίες ήταν παραπάνω από ένα ανάκτορο. Ήταν το διαμάντι της Ευρώπης.

Μέσα από τα ιστορικά στοιχεία παράλληλα, διαφαίνονται, τόσο η θέση της γυναίκας, η οποία δεν ήταν τίποτα παραπάνω από συμβολική, όσο και η θέση της θρησκείας για την εποχή.

  • Κάνεις άπλετο οφθαλμόλουτρο:

Κοστούμια, περούκες, παλάτια, κήποι… Μια πολυτέλεια στην πολυτέλεια. Ένας από τους λόγους που η σειρά αυτή φημολογείται ως η πιο ακριβή γαλλική παραγωγή· είναι και η μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, ώστε το κάθε επεισόδιο να είναι μια ακριβής μεταφορά στον 17ο αιώνα.

  • Ταυτιστείς με χαρακτήρες:

Η πλοκή της σειράς εξελίσσεται σε γοργούς ρυθμούς, ωστόσο αυτό δε σε εμποδίζει από το να παθιαστείς και να δημιουργήσεις συμπάθειες και αντιπάθειες. Και σε πληροφορώ οι συμπάθειες θα είναι δυνατές, αλλά οι αντιπάθειες θα είναι πολλές.

  • Δε θα βαρεθείς ποτέ.

Πίστεψέ με, θα παρακαλάς για ησυχία και ησυχία δε θα έχεις. Η ίντριγκα, το σεξ, η δράση και το γενικότερο μπλέξιμο δεν έχει τελειωμό. Άλλωστε, τι νόημα θα είχε αν δεν υπήρχαν κι αυτά; Το μόνο σίγουρο είναι πως το «επόμενο επεισόδιο» στο Netfilx, θα είναι σαν ναρκωτικό.

Και κάπου εδώ θα ρίξω το τελευταίο μου χαρτί.

Αν είσαι γυναίκα, μπορείς να μη διαβάσεις τίποτα από τα παραπάνω, γιατί σου δίνω έναν και μόνο λόγο να τη δεις.

Κορίτσια, από εδώ ο monsieur Marshall.


Δήμητρα Παπαδοπούλου

Γεννημένη το 1996. Σπουδάζει στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με κατεύθυνση στις διεθνείς σχέσεις. Ασχολίες της, η πολυποίκιλη ανάγνωση βιβλίων, η μουσική και οι ξένες γλώσσες.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σωτηρία Γιαννακοπούλου
Σωτηρία Γιαννακοπούλου
Γεννήθηκε το 1997 στη Δράμα. Από μικρή ηλικία είχε έντονο ενδιαφέρον για την πολιτική, το οποίο έμελλε να καθορίσει και την επιλογή των σπουδών της. Σήμερα είναι απόφοιτη του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Έχει δουλέψει ως ασκούμενη στο Υπουργείο Εξωτερικών και σε εταιρεία δημοσκοπήσεων, ενώ έχει συμμετάσχει σε προσομοιώσεις πολιτικών θεσμών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα και ενδιαφέροντα της αποτελούν οι διεθνείς σχέσεις και η πολιτική ανάλυση με την οποία φιλοδοξεί να ασχοληθεί και  σε μεταπτυχιακό επίπεδο.