14.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαTο παιχνίδι παίζεται… στα social media!

Tο παιχνίδι παίζεται… στα social media!


Της Ελευθερίας Κωνστάντιου,

Αν μπορούσαμε να δώσουμε έναν τίτλο στη δεκαετία που πέρασε, αυτός δεν θα ήταν άλλος από το «η δεκαετία των social media». Αν και κατά την προηγούμενη, είχαν αρχίσει να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους με το My space, το Hi5 και το ΜSN τα οποία αποτελούσαν τον συχνότερο τρόπο για να αλληλεπιδράσει κανείς στα ‘00s, το Facebook, το Instagram και το Twitter τα σάρωσαν όλα στα ‘10s. Η ραγδαία διάδοσή τους δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο και τον αθλητισμό. Έτσι, αθλητές – influencers κερδίζουν υπέρογκα χρηματικά ποσά για κάθε τους ανάρτηση και αθλητικοί οργανισμοί βλέπουν τα ταμεία τους να γεμίζουν σεβαστά ποσά κάθε χρόνο λόγω των social media.

Αρχικά, θεωρήθηκαν ως μέσο διαφήμισης και ενημέρωσης του κοινού για τα νέα της ομάδας. Ωστόσο, οι ομάδες δεν άργησαν λόγω της ανταπόκρισης του κοινού, να παρατηρούν την αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας και των εσόδων τους. Προσμετρώντας την απήχηση των ομάδων στα social media, οι χορηγοί κινούνται αναλόγως. Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το προϊόν των ομάδων αυτόματα φτάνει σε κάθε γωνιά του πλανήτη και κατά συνέπεια είναι πιο εύκολο για τους χορηγούς να βρουν περισσότερα άτομα που θα αγοράσουν, για παράδειγμα, την φανέλα της αγαπημένης τους ομάδας, αν πρόκειται για κάποια εταιρεία αθλητικής ένδυσης. Τα μεγέθη είναι αναλογικά, πιο πολύς κόσμος, πιο πολλές πωλήσεις και κατ’ επέκταση περισσότερα έσοδα τόσο για την ομάδα όσο και για τον χορηγό.

Τα παραπάνω δείχνουν να επηρεάζουν και την κατανομή των τηλεοπτικών εσόδων των ομάδων, τουλάχιστον στην Ισπανία, αφού το τελευταίο διάστημα συζητείται έντονα από την La Liga, την διοργανώτρια αρχή του ισπανικού πρωταθλήματος, η κατανομή των εσόδων των τηλεοπτικών δικαιωμάτων να γίνεται ανάλογα με τις αλληλεπιδράσεις των ακολούθων των ομάδων στα social media. Με αυτόν τον τρόπο, τα πολλά σχόλια και οι κοινοποιήσεις θα αντιστοιχούν σε μεγαλύτερα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα για την ομάδα με το πιο ένθερμο κοινό.

Αν και με μία πρώτη ματιά, τα social φαίνεται να λειτουργούν θετικά για τις ομάδες και τους αθλητές, αυξάνοντάς τους τα έσοδα, δεν είναι λίγες οι φορές που στάθηκαν αφορμή για σημαντικά προβλήματα. Αθλητές υπέπεσαν σε λάθος χρήση, ανεβάζοντας προσβλητικό περιεχόμενο με αποτέλεσμα, όπως στην περίπτωση της Βούλας Παπαχρήστου το καλοκαίρι του 2012, να αποκλειστεί από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου. Επιπλέον, τον Οκτώβριο του 2019, ένα σχόλιο του διευθύνοντα συμβούλου των Hοuston Rockets υπέρ των διαμαρτυρόμενων πολιτών του Χόνγκ Κόνγκ, έκανε την κυβέρνηση της Κίνας να σταματήσει τις προβολές των αγώνων της ομάδας στην χώρα και οι Κινέζοι χορηγοί να διακόψουν τη συνεργασία τους με την ζημία να υπολογίζεται σε ως και 25 εκατομμύρια δολάρια.

Τα social media μπορεί να έχουν συμβάλει σε σημαντικό ποσοστό στην αύξηση των εσόδων των ομάδων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να παρουσιάζουν ένα ελκυστικότερο προϊόν σε μια παγκόσμια βάση θεατών. Σε αρκετές περιπτώσεις όμως, δημιούργησαν προβλήματα και σκάνδαλα σημειώνοντας είτε οικονομικές ζημίες για τις ομάδες, είτε σταματώντας καριέρες αθλητών που είχαν όλα τα φόντα για να δημιουργήσουν το δικό τους μύθο στο άθλημά τους. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να γίνεται σωστή χρήση έτσι ώστε να συνεχίσουν όλοι να επωφελούνται από αυτά.


Ελευθερία Κωνστάντιου

Γεννήθηκε στη Λήμνο. Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια του ΠΜΣ «Νεοελληνική Φιλολογία: Ερμηνεία, Κριτική και Κειμενικές Σπουδές», του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μεταπολεμική ποίηση, τη γενιά του '70 και τη σύγχρονη ποιητική παραγωγή

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ελευθερία Κωνστάντιου
Ελευθερία Κωνστάντιου
Γεννήθηκε στη Λήμνο. Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια του ΠΜΣ «Νεοελληνική Φιλολογία: Ερμηνεία, Κριτική και Κειμενικές Σπουδές», του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μεταπολεμική ποίηση, τη γενιά του '70 και τη σύγχρονη ποιητική παραγωγή.