16.6 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΠαλιό σινεμά: Οι «Διακοπές στη Ρώμη» και η απόφαση της ενηλικίωσης

Παλιό σινεμά: Οι «Διακοπές στη Ρώμη» και η απόφαση της ενηλικίωσης


Της Αιμηλίας Μπέλμπα, 

Ο πρώτος και σημαντικότερος λόγος, που πρέπει να δεις το Roman Holiday (1953) είναι γιατί ήταν το ντεμπούτο της Όντρεΐ Χέπμπορν στον αμερικάνικο κινηματογράφο και μάλιστα, κέρδισε και όσκαρ για αυτήν την ερμηνεία. Αν και πάλι αυτό δεν σου αρκεί, θα συνεχίσουμε με ένα πιο σύνθετο επιχείρημα.

Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, η Πριγκίπισσα και διάδοχος του θρόνου ενός κράτους, Αν, νιώθει μπουχτισμένη από το βαρύ βασιλικό πρόγραμμα, που πρέπει να ακολουθεί στη διάρκεια της περιοδείας της. Έτσι, κατά την διάρκεια της επίσκεψής της στη Ρώμη το σκάει από την πρεσβεία της χώρας της, στην οποία φιλοξενείται. Η απόδρασή της δεν εξελίσσεται έτσι όπως θα ήθελε (το πώς και το γιατί δεν θα σας τα αποκαλύψουμε, γιατί δεν θέλουμε να κάνουμε spoiler όλη την ταινία, αν δεν την έχετε δει).

Εν τέλει, η Αν γνωρίζει τον δημοσιογράφο Τζο Μπράντλεϊ (Γκρέγκορι Πεκ), ο οποίος την βοηθάει και πριν καταλάβει ποια είναι, αλλά και αφού συνειδητοποιήσει, ότι πρόκειται για την Πριγκίπισσα. Βέβαια, αρχικά τα κίνητρα του Μπράντλεϊ δεν είναι τόσο ευγενή και αυτό καθίσταται εμφανές· αλλά καθώς οι δυο τους περνούν μια μέρα στη Ρώμη γεμάτη περιπέτειες τα πάντα αλλάζουν και ερωτεύονται.

Η απουσία της Πριγκίπισσας, εν τούτοις, έχει ανησυχήσει τους κατοίκους της χώρας της και η τυχαία αναφορά στο βασιλικό της καθήκον είναι αυτό που βγάζει την Αν από το σύννεφο του έρωτα και την αναγκάζει να πάρει τη μεγάλη απόφαση. Ως ενήλικη πλέον και όχι ως ένα κορίτσι που διψάει για περιπέτεια, όπως μας παρουσιάστηκε στην αρχή της ταινίας, η Αν αποφασίζει με σύνεση να επιστρέψει στο παλάτι.

Η ταφόπλακα αυτού του μεγάλου έρωτα, που δεν πρόλαβε να ανθίσει, μπαίνει στην τελευταία σκηνή, όπου η Πριγκίπισσα συναντά τους δημοσιογράφους λίγο πριν φύγει από τη Ρώμη και ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο Τζο Μπράντλεϊ. Σε αυτή τη ξεχωριστή σκηνή, η Χέπμπορν μόνο με τις εκφράσεις του προσώπου της, τις οποίες χρησιμοποιεί με μεγάλη μαεστρία, σε κάνει να καρδιοχτυπάς μαζί της και σου γεννά ελπίδες· έχεις την ελπίδα ότι ίσως η ιστορία αυτών των δυο δεν έχει τελειώσει ακόμα. Όμως, τελικά όλα τα παραμύθια δεν έχουν αίσιο τέλος και αφού η συνάντηση των δημοσιογράφων ολοκληρώνεται και η Πριγκίπισσα με την συνοδεία της φεύγουν, βλέπουμε τον Μπράντλεϊ να περιμένει για λίγο σε μια άδεια αίθουσα και μετά να φεύγει μόνος, θυμίζοντας μας ότι οι μεγάλοι έρωτες πολλές φορές, δεν καταλήγουν μαζί.


Αιμηλία Μπέλμπα

Γεννήθηκε το μεσημέρι ενός Νοέμβρη. Τώρα ποιανού ακριβώς Νοέμβρη, αυτό δεν πρόκειται να σας το πει. Έχει τελειώσει μια Σχολή Δημοσιογραφίας και έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος σε site, κειμενογράφος και έχουν εκδοθεί δυο βιβλία της, εκ των οποίων το ένα στα αγγλικά.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θάνος Κουλουβάκης
Θάνος Κουλουβάκης
Γεννήθηκε το 1997 στην Αθήνα. Σπουδάζει στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ρέθυμνο. Αφοσιώθηκε από μικρή ηλικία στη λογοτεχνία – τόσο ως αναγνώστης όσο και ως δημιουργός. Στα εφηβικά του χρόνια ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την αρθρογραφία, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τον χώρο των εκδόσεων και δύο βιβλία του έχουν εκδοθεί.