21.2 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΟ διδακτικός ρόλος των μαθητικών επισκέψεων στη Βουλή

Ο διδακτικός ρόλος των μαθητικών επισκέψεων στη Βουλή


Της Κέλλυ Σαουάχ-Μαραγκουδάκη,

Με αφορμή τις πρόσφατες επισκέψεις των Ελλήνων μαθητών στο Μαξίμου και στο Ελληνικό Κοινοβούλιο χρήζει να αναδειχθεί η σπουδαιότητα που έχουν αυτές οι εκπαιδευτικές εκδρομές. Η Βουλή των Ελλήνων αποτελεί τον κορυφαίο αντιπροσωπευτικό θεσμό των πολιτών. Εκφράζει τη λαϊκή βούληση και τη λαϊκή κυριαρχία. Είναι θεσμός υψηλού κύρους και καθολικής αναγνώρισης. Είναι η καρδιά της Δημοκρατίας, το ισχυρότερο δημοκρατικό σύμβολο.

Η Βουλή των Ελλήνων ανοίγεται στην κοινωνία. Κάθε χρόνο φιλοξενεί δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες. «Ανοίγοντας» λοιπόν τις πόρτες της και στους μαθητές αυτομάτως επενδύει στην καλύτερη επικοινωνία με τη νέα γενιά. Το μέλλον της Ελλάδας. Μέσω των επισκέψεων, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με πολυσχιδείς δραστηριότητες που αφορούν την ιστορία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον. Ταυτόχρονα ενισχύονται αισθήματα δικαιοσύνης, εθνικής και διεθνής συνεργασίας. Παράλληλα οι μαθητές περνώντας την πόρτα του κοινοβουλίου έρχονται σε επαφή με τον τρόπο που λειτουργεί το νομοθετικό σώμα και με την διαδικασία της λειτουργίας των νόμων στους οποίους στηρίζεται το στηρίζεται το δημοκρατικό μας πολίτευμα.

Ο διδακτικός ρόλος των μαθητικών επισκέψεων στη Βουλή αποσκοπεί στην καλλιέργεια θετικής στάσης των νέων απέναντι στην σπουδαιότητα του να συμμετέχει κανείς στα κοινά καθώς και στη μύησή τους στις αξίες, τους κανόνες και τις πρακτικές της Δημοκρατίας. H «συμμετοχή στα κοινά» αποσκοπεί στην πολιτική κοινωνικοποίηση των εφήβων, στη συνειδητή ένταξή τους στις κοινωνικές και πολιτικές λειτουργίες για τη διεύρυνση και εμβάθυνση του δημοκρατικού πολιτεύματος, στη διαμόρφωση ενός πεδίου δημόσιου διαλόγου για τη νεολαία, στην προσφορά προς τους άλλους, στη βίωση της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης ως τρόπου ζωής και στη δημιουργία πολιτισμού σε όλες τις σφαίρες του δημόσιου και του ιδιωτικού βίου. Η Βουλή φαίνεται πως αλλάζει σκοπεύοντας να φέρει τους νέους πολίτες της χώρας πιο κοντά στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, στην ιστορία του Κοινοβουλευτισμού και στην εξέλιξη της Δημοκρατίας. Ο νεανικός λόγος ο οποίος είναι συνήθως αντισυμβατικός καθώς διακρίνεται από δύο σημαντικά χαρακτηριστικά, την αμφισβήτηση και το όραμα μπορεί να αποτελέσει σπουδαίο κίνητρο στους ενεργούς πολιτικούς. Ο νεανικός ενθουσιασμός, το αγνό όραμα για ένα καλύτερο αύριο ή για έναν δίκαιο κόσμο μπορούν να δημιουργήσουν εντάσεις και αντιστάσεις που θα ευαισθητοποιήσουν, θα κινητοποιήσουν και ταυτόχρονα θα γονιμοποιήσουν την κοινωνία των πολιτών και των πολιτικών.  Η ανανέωση της ελληνικής κοινωνίας θα επέλθει εντάσσοντας δυναμικά το νέο μέσα στο παλιό. Οι ώρες που περνούν οι μαθητές μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο είναι πολύτιμες.

Πρόκειται για εμπειρία ζωής, μία πρόκληση για ενεργό συμμετοχή στα δημόσια πράγματα της πατρίδας, καθώς βρίσκονται μέσα στην καρδιά του Δημοκρατικού Πολιτεύματος. Μετά το πέρας της διαδικασίας οι μαθητές φεύγουν με έντονο προβληματισμό αλλά και με ενισχυμένο το αίσθημα της γνώσης, της κριτικής σκέψης και της επικοινωνίας καθώς έχουν κατανοήσει καλύτερα όρους όπως η πολιτεία και το πολίτευμα. Αν μη τι άλλο και οι έφηβοι είναι ενεργοί πολίτες…


Κέλλυ Σαουάχ-Μαραγκουδάκη

Είναι Δημοσιογράφος, πτυχιούχος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και αυτή τη στιγμή ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της στον τομέα της Βιοηθικής. Φέρει ιδιαίτερη προτίμηση στις αναλύσεις της κοινωνικοπολιτικής επικαιρότητας. Μοτό ζωής της: «Η γνώση είναι δύναμη».

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κέλλυ-Σαουάχ Μαραγκουδάκη
Κέλλυ-Σαουάχ Μαραγκουδάκη
Είναι Δημοσιογράφος, πτυχιούχος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και αυτή τη στιγμή ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της στον τομέα της Βιοηθικής. Φέρει ιδιαίτερη προτίμηση στις αναλύσεις της κοινωνικοπολιτικής επικαιρότητας. Μοτό ζωής της: «Η γνώση είναι δύναμη».