16.8 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΓνώμηΟΑΣΘ και Μετρό, τα δυο στοιχήματα της Θεσσαλονίκης

ΟΑΣΘ και Μετρό, τα δυο στοιχήματα της Θεσσαλονίκης


Του Αλέξανδρου Παντελάκου,

Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ, η κυβέρνηση έχει καταλήξει σε μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τις οδικές αστικές συγκοινωνίες. Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΘ θα παραχωρήσει τις περιαστικές και υπεραστικές διαδρομές του στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Με αυτήν τη λύση, τα λεωφορεία που εξυπηρετούν τις παραπάνω διαδρομές θα διατεθούν για την ενίσχυση του στόλου για διαδρομές εντός της πόλης.

Η κατάσταση του στόλου αποτελεί ένα καίριο πρόβλημα, το οποίο έχει κληθεί να αντιμετωπίσει η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ. Πιο συγκεκριμένα, από το στόλο των 620 λεωφορείων, τα 65 δε μπορούν να επισκευαστούν, τα 100 μπορούν να επισκευαστούν σε ορίζοντα δυο μηνών και περίπου 150 μπορούν να επισκευαστούν στο προσεχές διάστημα. Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, στη συνάντησή του με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, αυτήν τη στιγμή κυκλοφορούν 317 λεωφορεία και στόχος είναι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, ο αριθμός αυτός να έχει αυξηθεί στα 350. Όσον αφορά την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, ο κ. Σκόδρας υπογράμμισε ότι: «θέλουμε να μεταφέρουμε τα οχήματα που λειτουργούν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος στον πολεοδομικό ιστό, έτσι ώστε να ανακουφίσουμε τα δρομολόγια που επιβάρυναν».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, με την σειρά του, στη συνέντευξη τύπου στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, αναφέρει πως η κυβέρνησή του δεν πέτυχε στο σκέλος της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ. Παρόλα αυτά, όμως, υπογράμμισε πως έφερε θετικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος. Επίσης, ο κ. Τσίπρας, καταγγέλλει την κυβέρνηση πως δεν προχωρά το διαγωνισμό για την αγορά 700 λεωφορείων, τα μισά εκ των οποίων πρόκειται να διατεθούν υπέρ της Θεσσαλονίκης.

Αναφορικά με το μετρό, στις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης έγινε η εξαγγελία πως αλλάζει για ακόμα μια φορά ο σχεδιασμός του μετρό. Πιο συγκεκριμένα, το έργο θα παραδοθεί στο σύνολό του, μαζί με την προέκταση της Καλαμαριάς, μέσα στο 2023, πράγμα που δημιούργησε θύελλα αντιδράσεων, όχι τόσο εξαιτίας της περαιτέρω καθυστέρησης παράδοσης του έργου, αλλά εξαιτίας της απόφασης που ελήφθη για τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό της Βενιζέλου. Αναλυτικότερα, για το τελευταίο, ο Πρωθυπουργός από το βήμα της 84ης ΔΕΘ ανακοίνωσε την απόφαση για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου, προκειμένου να δρομολογηθεί η κατασκευή του σταθμού του μετρό.

Στην απόφαση αυτή αντιτάχθηκε πρώτος από όλους ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ), αναφέροντας ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε χωρίς καμία σύσκεψη ή ανταλλαγή απόψεων με τους εμπλεκόμενους φορείς, κατά παρέκκλιση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς την εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών και χωρίς τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχαιολογίας (ΚΑΣ).

Στην απόφαση της κυβέρνησης αντιτίθεται και ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, μέσω της δημιουργίας της «Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς», μαζεύοντας ηλεκτρονικές υπογραφές και αποστέλλοντας επιστολή προς τον πρωθυπουργό για να αναθεωρήσει. «Η χρονοκαθυστέρηση, οι οικονομικές απώλειες και οι ανεπανόρθωτες βλάβες του μνημειακού συνόλου στη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης στερεί το μοναδικό παγκόσμια πολιτιστικό κεφάλαιο της πόλης της Θεσσαλονίκης από την αυθεντικότητά του, κοστίζει πανάκριβα και, φυσικά, τοποθετεί την πόλη σε νέες περιπέτειες», αναφέρει συγκεκριμένα ο Γιάννης Μπουτάρης.

Φυσικά, θέση στην εξαγγελία του πρωθυπουργού δεν παρέλειψε να πάρει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος, στηρίζοντας τον Γιάννη Μπουτάρη, κατηγορεί την κυβέρνηση για διαπλοκή και αθέμιτη κερδοσκοπία υπέρ του εργολάβου του εγχειρήματος, ο οποίος θα διεκδικήσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ λόγω των καθυστερήσεων παράδοσης. Επίσης, χαρακτηριστικά αναφέρει πως: «δυστυχώς επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην πλάτη, όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το μετρό, και βέβαια εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης».


Αλέξανδρος Παντελάκος

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη το 1997, είναι προπτυχιακός φοιτητής του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα προσομοιώσεων τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό (MUN, EuroPa.S, MBE, κ.α.). Ασχολείται ενεργά με τον αθλητισμό και τον εθελοντισμό.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώτα Κοσκινά
Γιώτα Κοσκινά
Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στον Πειραιά. Αποφοίτησε το 2016 από το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με κατεύθυνση την Πολιτική Επιστήμη. Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο μεταπτυχιακό με τίτλο «Πολιτική και Διαδίκτυο» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα ως επικοινωνιολόγος.