23.3 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΠολιτισμόςΟ φόνος της Σάρον Τέιτ

Ο φόνος της Σάρον Τέιτ


Της Αιμηλίας Μπέλμπα,

Νέα, όμορφη, επιτυχημένη, παντρεμένη και μέλλουσα μητέρα, η Σάρον Τέιτ είχε τα πάντα και θα περίμενε κανείς πως το μέλλον θα ήταν παραδεισένιο για εκείνη. Όμως, η υπέροχη ζωή της είχε τραγικό, ξαφνικό και ιδιαίτερα βίαιο τέλος, όταν στις 8 Αυγούστου του 1969 εισέβαλαν στο σπίτι της μέλη της «οικογένειας» του Τσαρλς Μάνσον και δολοφόνησαν με ειδεχθές τρόπο εκείνη και άλλα τέσσερα άτομα. 

Πενήντα χρόνια μετά από αυτή την τραγωδία, η Σάρον Τέιτ έρχεται ξανά στο προσκήνιο, μέσα από την ταινία «Once Upon a Time in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο που δίνει μια διαφορετική ματιά στην ιστορία, αλλά και την ταινία «The Haunting of Sharon Tate».

Τώρα ποια από τις δυο ταινίες πρέπει να δείτε, αυτό θα το αποφασίσετε εσείς. Εμείς μόνο θα σας πούμε ότι η αδερφή της Σάρον Τέιτ, Ντέμπρα, μίλησε με απαξιωτικά λόγια για τη δεύτερη. Αντίθετα, σχετικά με την ερμηνεία της Μάργκοτ Ρόμπι, η οποία ενσαρκώνει την αδερφή της στην ταινία του Ταραντίνο, όχι μόνο είπε πως έβαλε τα κλάματα παρακολουθώντας την γιατί για εκείνη ήταν σαν να έβλεπε ξανά την Σάρον, αλλά δάνεισε στην ηθοποιό κάποια κοσμήματα της αδερφής της και ένα μπουκάλι από το άρωμά της.

Ας αφήσουμε τη φαντασία στην άκρη, όμως, για να δούμε τι συνέβη στην πραγματικότητα.

ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΣΑΡΟΝ ΤΕΙΤ 

Πολλοί πλέον μπορεί απλά να γνωρίζουν την Σάρον Τέιτ ως σύζυγο του Ρόμαν Πολάνσκι και ως τραγικό θύμα της «οικογένειας» του Μάνσον, αλλά πριν 50 χρόνια ήταν μια ανερχόμενη σταρ και το μέλλον της ήταν πολλά υποσχόμενο. Η Τέιτ, γεννημένη στις 24 Ιανουαρίου του 1943, ήταν κόρη στρατιωτικού και για αυτό εκείνη και η οικογένειά της μετακόμιζαν πολύ συχνά. Στα 16 της είχε ήδη μείνει σε έξι διαφορετικές πόλεις. Η δουλειά του πατέρα της, εν τέλει, έστειλε την οικογένειά της στην Ιταλία και εκεί η Σάρον Τέιτ τελείωσε το Λύκειο.

Μεγαλώνοντας, η ομορφιά της είχε αρχίσει να τραβάει τα βλέμματα όλων. Όπως ήταν φυσικό, πήρε μέρος σε αρκετά καλλιστεία όσο ήταν στην Αμερική. Όταν έφτασε στην Ιταλία, ανακάλυψε πως ήδη ήταν διάσημη εκεί, καθώς μια φωτογραφία της με μαγιό είχε δημοσιευθεί σε ένα στρατιωτικό περιοδικό. Στην Ιταλία, λοιπόν, ξεκίνησε δειλά – δειλά και η καριέρα της ως ηθοποιός. Έπαιξε ως κομπάρσα στο «Hemingway’s Adventures of a Young Man», στο «Barabbas» και εμφανίστηκε σε ένα επεισόδιο της σειράς «The Pat Boone Chevy Showroom». Η Σάρον Τέιτ δεν μπόρεσε να κλείσει άλλους ρόλους στην Ιταλία και έτσι, λέγοντας στην οικογένειά της πως ήθελε να σπουδάσει, επέστρεψε στην Αμερική και έψαξε να βρει ρόλους εκεί. Η ψυχική υγεία της μητέρας της μετά από μερικούς μήνες κλονίστηκε από το άγχος της για την ασφάλεια της κόρης της και η Τέιτ επέστρεψε ξανά στην Ιταλία.

Όμως, το 1962, η οικογένεια της Τέιτ γύρισε στην Αμερική και εκείνη μετακόμισε στο Λος Άντζελες. Εκμεταλλευόμενη τις επαφές που είχε κάνει όσο ήταν στην Ιταλία, η Τέιτ κατάφερε και έκλεισε ένα συμβόλαιο επτά ετών με την εταιρεία Filmways. Οι πρώτοι της ρόλοι ήταν ιδιαίτερα μικροί για να αποκτήσει εμπειρία και σε μερικούς από αυτούς μάλιστα εμφανίστηκε και με μια μαύρη περούκα. Αυτό γιατί το στούντιο δεν ήθελε να την «κάψει» και πίστευαν πως με την μαύρη περούκα ο κόσμος δε θα την αναγνώριζει, όταν την έβλεπε με τα κανονικά ξανθά της μαλλιά να παίζει κάπου αλλού. Αν και ήταν ιδιαίτερα ντροπαλή και χωρίς πείρα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας πίστεψαν σε εκείνη και ξεκίνησε όπως και άλλες σταρ της εποχής να κάνει διάφορα μαθήματα υπό την καθοδήγηση του στούντιο. Η ομορφιά της, βέβαια, ήταν αυτό που την έκανε να ξεχωρίζει και στους επόμενους της ρόλους (Eye of the Devil, The Fearless Vampire Killers, Don’t make Waves, Valley of the Dolls) και αρκετές εφημερίδες στην Ευρώπη την παρομοίαζαν με την Μέριλιν Μονρόε.

Η ταινία «Valley of the Dolls» είναι, ίσως, η επιτυχημένη στιγμή της σύντομης, αλλά πολλά υποσχόμενης καριέρας της. Για την ερμηνεία της σε αυτή την ταινία, κέρδισε μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία New Star of the Year-Actress, αλλά και υποψηφιότητες για άλλα μικρότερα βραβεία.

Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΡΟΜΑΝ ΠΟΛΑΝΣΚΙ 

Οι δύο τους γνωρίστηκαν πρώτη φορά στο Λονδίνο, μετά το τέλος των γυρισμών του «Eye of the Devil» και όπως παραδέχτηκαν αργότερα και οι δυο, δεν ήταν αρχικά ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι ο ένας από τον άλλο. Ήρθαν πιο κοντά δουλεύοντας μαζί, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «The Fearless Vampire Killers» και παντρεύτηκαν στις 20 Ιανουαρίου του 1968. Ο γάμος τους φαινομενικά φαινόταν τέλειος, ο νεαρός επιτυχημένος σκηνοθέτης και η πανέμορφη ξανθιά ηθοποιός. Όμως, τα πράγματα δεν ήταν έτσι στην πραγματικότητα.

Η Τέιτ ήθελε έναν παραδοσιακό γάμο, αλλά ο Πολάνσκι δεν μπορούσε να αφήσει πίσω του τις συνήθειες της εργένικης ζωής του και την απατούσε συχνά… «Έχουμε μια καλή συμφωνία. Ο Ρόμαν μου λέει ψέματα και εγώ κάνω πως τον πιστεύω», είχε πει η Σάρον Τέιτ στον φίλο του ζευγαριού Πέτερ Έβανς, ενώ ο ίδιος ο Πολάνσκι της είχε πει πως ήθελε να είναι παντρεμένος με μια χίπισσα και όχι με μια νοικοκυρά. Το σπίτι τους στο Λος Άντζελες ήταν το κέντρο συνάντησης για έναν κύκλο νέων και επιτυχημένων επαγγελματιών του κινηματογράφου, αλλά πολλές φορές υπήρχαν και αρκετοί άγνωστοι ανάμεσά τους.

ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Στο τέλος του 1968, η Τέιτ μένει έγκυος και τον Φεβρουάριο του 1969, η οικογένεια Πολάνσκι μετακομίζει στο σπίτι της οδού 10050 Cielo Drive. Ακριβώς δίπλα από το σπίτι του ζευγαριού βρίσκεται το ιστορικό κτήμα «Falcon Lair», που είχε χτιστεί από τον αστέρα του βουβού κινηματογράφου Ρούντολφ Βαλεντίνο. Το σπίτι της Σάρον Τέιτ και του Ρόμαν Πολάνσκι ξεκινούσε εκεί που τελείωναν οι σταύλοι του Βαλεντίνο. Εκείνη την περίοδο, το «Falcon Lair» είχε περάσει στην κατοχή της δισεκατομμυριούχου κληρονόμου Ντόρις Ντιουκ, η οποία είχε φιλικές σχέσεις με την Τέιτ.

Το σπίτι, πριν περάσει στην κατοχή του ζευγαριού, άνηκε στον μουσικό και παραγωγό Τέρι Μέλχερ. Ο Μέλχερ είχε γνωρίσει τον Τσαρλς Μάνσον και μάλιστα τον είχε καλέσει και σπίτι του για να κάνουν ένα δοκιμαστικό. Εν τέλει, ο Μέλχερ δεν πρόσφερε ένα δισκογραφικό συμβόλαιο στον Μάνσον και αυτό τον θύμωσε αρκετά. Περίπου πέντε μήνες πριν τον φόνο και λογικά τον Μάρτιο, εικάζεται ότι ο Μάνσον επισκέφθηκε το σπίτι της οδού 10050 Cielo Drive και ζήτησε τον Μέλχερ. Την πόρτα άνοιξε ένας φίλος της Τέιτ, o φωτογράφος Χατάμι, και ενημέρωσε τον Μάνσον πως ο μουσικός δεν έμενε πια εκεί. Μάνσον και Τέιτ λέγεται πως κοίταξαν ο ένας τον άλλον στα μάτια για ένα δευτερόλεπτο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες μαρτυρίες ότι ο Μάνσον επισκέφθηκε το σπίτι και μια μέρα πριν τον φόνο, ψάχνοντας πάλι για τον μουσικό.

Αυτή η πληροφορία οδήγησε πολλούς στο να πιστέψουν ότι ο Μάνσον είχε στόχο εκείνο το βράδυ τον Μέλχερ και δεν πίστεψε πως όντως είχε μετακομίσει ή δεν είχε πάει ποτέ στο σπίτι και δεν το γνώριζε καν. Όμως, κάποια μέλη από την «οικογένειά» του έχουν καταθέσει ότι ο Μάνσον ήξερε πως ο Μέλχερ είχε μετακομίσει, αλλά ήξερε και που έμενε, και ότι ο φόνος της Τέιτ και των υπόλοιπων θυμάτων έγινε απλά για να τον φοβίσουν. Ο μουσικός έζησε όλα τα υπόλοιπα χρόνια του με τον φόβο του Μάνσον.

ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ

Σχεδόν πάντα μετά από ένα βίαιο έγκλημα, υπάρχουν αναφορές για τα φαντάσματα των θυμάτων που μένουν στον τόπο όπου έχασαν τη ζωή τους και όσοι πιστεύουν στο μεταφυσικό θεωρούν πως, ίσως, η ψυχή ενός ανθρώπου που έχασε τη ζωή του με βίαιο τρόπο δεν μπορεί να προχωρήσει. Έτσι, υπάρχουν πολλές μαρτυρίες για μεταφυσική δραστηριότητα γενικά στον συγκεκριμένο δρόμο.

Το σπίτι των φόνων κατεδαφίστηκε το 1994, χτίστηκε ξανά από την αρχή και μάλιστα άλλαξε και διεύθυνση, από Cielo Drive 10050 σε Cielo Drive 10066. Το μόνο που έμεινε από το σπίτι είναι ένας στύλος κοντά στην είσοδο, στον οποίο ανέβηκε ένα από τα μέλη της «οικογένειας» τη μοιραία νύχτα και έκοψε τα καλώδια, ώστε να μην μπορεί κανείς να τηλεφωνήσει για βοήθεια. Μαρτυρίες για φαντάσματα και περίεργα γεγονότα υπάρχουν στο σπίτι της οικογένειας Oman που είναι μερικά μέτρα μακριά από το σπίτι της Σάρον Τέιτ, περίεργες «εμφανίσεις» έχουν παρατηρηθεί στον δρόμο, αλλά και φυσικά σε όλη την έκταση του «Falcon Lair». Αυτές οι τελευταίες, βέβαια, αφορούν το φάντασμα του Ρούντολφ Βαλεντίνο, το οποίο είναι αρκετά πολυάσχολο και φέρεται πως στοιχειώνει 13 διαφορετικά μέρη στην Καλιφόρνια. Βέβαια, αυτό είναι ιστορία για μια άλλη φορά!

Μια ματιά πάντως κάτω από ένα βίντεο από κάποιο τουριστικό τουρ στον συγκεκριμένο δρόμο, είναι αρκετή για να δει κανείς πόσοι αναφέρουν ότι αισθάνθηκαν κάτι περίεργο όταν βρέθηκαν εκεί. Αυτές οι μαρτυρίες, ίσως, δίνουν περισσότερο βήμα σε όσους υποστηρίζουν ότι ο Μάνσον και η «οικογένεια» ήταν Σατανιστές και οι φόνοι ήταν κομμάτι κάποιων τελετουργικών τους. Πάντως, η Σούζαν Άτκινς που ήταν μέλος της «οικογένειας», είχε υπάρξει στον κύκλο του Άντον ΛαΒέι.

Περίπου στο ίδιο μήκος κύματος, το 2016, ο συγγραφέας του βιβλίου “Sharon Tate: A Life”, Εντ Σάντερς, έγραψε πως μετά από έρευνα πολλών χρόνων, ανακάλυψε ότι μια βρετανική σατανιστική οργάνωση είχε προσλάβει τον Μάνσον για να δολοφονήσει την Τέιτ, επειδή εκείνη είχε ακούσει κάποιες πληροφορίες για τη δολοφονία του Ρόμπερτ Κένεντι.

Ο ΦΟΝΟΣ 

Ήταν 8 Αυγούστου του 1969 και η Σάρον Τέιτ ήταν 8 ½ μηνών έγκυος. Μόλις δύο εβδομάδες πριν γεννήσει η Τέιτ, εκείνη τη μέρα είχε περάσει το μεσημέρι στο σπίτι της μαζί με δυο φίλες της, στις οποίες εξομολογήθηκε τη στεναχώρια της που ο Ρομάν Πολάνσκι είχε αναβάλει την επιστροφή του από το Λονδίνο, όπου βρισκόταν. Ο Πολάνσκι αναμένονταν να επιστρέψει στις 12 Αυγούστου και έτσι θα προλάβαινε τη γέννηση του γιου τους. Μέχρι τότε βέβαια είχε αναθέσει στους στενούς τους φίλους, τον Βόιτεκ Φρικόφσκι, συμπατριώτη του Πολάνσκι και επίσης σεναριογράφο και τη σύντροφό του, Αμπιγκέιλ Φόλγκερ, γόνο γνωστής οικογένειας που έχει μια αλυσίδα παραγωγής καφέ, να μετακομίσουν στο σπίτι και να προσέχουν την Τέιτ. Έτσι, εκείνο το απόγευμα, οι τρεις τους, μαζί και με τον κομμωτή Τζέι Σέμπρινγκ, πήγαν για φαγητό στο αγαπημένο της εστιατόριο «El Coyote Cafe» και μετά πήγαν στο σπίτι της Τέιτ. Λίγο πριν τα μεσάνυχτα, τέσσερα μέλη από την «οικογένεια» του Τσαρλς Μάνσον, ο Τεξ Γουάτσον, η Σούζαν Άτκινς, η Λίντα Καζέμπιαν και η Πατρίσια Κρενγουίνκελ, υπό τις οδηγίες του αρχηγού τους πήδηξαν ένα ανάχωμα με θάμνους που υπήρχε δίπλα στην πύλη του σπιτιού και εισήλθαν. Καθώς ξεκίνησαν να πλησιάζουν προς το σπίτι, συνάντησαν τον 18χρονο Στίβεν Πάρεντ που είχε επισκεφθεί τον Γουίλιαμ Γκάρετσον, ο οποίος ήταν ο επιστάτης και έμενε σε ένα ξεχωριστό σπίτι μέσα στην έκταση που βρισκόταν το σπίτι της Τέιτ. Ο Πάρεντ ικέτεψε για τη ζωή του, αλλά τα παρακάλια του δεν είχαν καμία ανταπόκριση. Ο Γουάτσον, με ένα μαχαίρι, του έκοψε την παλάμη και το ρολόι από τον καρπό του και μετά τον πυροβόλησε τέσσερις φορές. Με τη βοήθεια των γυναικών, μετέφεραν στη συνέχεια το αμάξι του προς την πύλη. Η Καζέμπιαν ήταν εκείνη που έμεινε πίσω μαζί με το αυτοκίνητο και τον νεκρό 18χρονο για να παραφυλάει και οι άλλοι τρεις μπήκαν στο σπίτι. Μόλις μπήκαν, ο Φρικόφσκι ξύπνησε και τους ρώτησε ποιοι είναι και τι θέλουν. Τότε, ο Γουάτσον του απάντησε: «Είμαι ο διάβολος και ήρθα για να κάνω τη δουλειά του διαβόλου». Στη συνέχεια, ακολούθησε μια τρομερή σφαγή. Η Καζέμπιαν, που ήταν ακόμα έξω και παραφύλαγε, εν τέλει πλησίασε το σπίτι ακούγοντας τους τρομακτικούς ήχους. Ο Φρικόφσκι δέχτηκε 51 μαχαιριές και δυο σφαίρες, η σύντροφός του, Φόλγκερ, 28 μαχαιριές και ο κομμωτής, Τζέι Σέμπρινγκ, μια σφαίρα και επτά μαχαιριές.

Η Σάρον Τέιτ τους παρακάλεσε να μην τη σκοτώσουν για χάρη του παιδιού της, μέχρι να γεννήσει. Μέσα στον πανικό της, πρόσφερε τον εαυτό της ως όμηρο και τους ζήτησε να φύγουν και να γυρίσουν ξανά για να την σκοτώσουν μόλις γεννήσει, αλλά η απάντησή τους ήταν πως δεν ενδιαφέρονταν ούτε για εκείνη, ούτε για το μωρό της. Εν τέλει, ο Γουάτσον μαχαίρωσε την Τέιτ 16 φορές, με πέντε από αυτά τα χτυπήματα να είναι από μόνα τους θανάσιμα. O δολοφόνος της έγραψε πως όταν τη σκότωνε, εκείνη έλεγε «Μητέρα… μητέρα».

Ο Μάνσον είχε ζητήσει εκείνο το βράδυ από τους ακολούθους του να μπουν στο σπίτι και να καταστρέψουν όποιον ήταν μέσα με τον πιο φρικτό τρόπο, όπως και έπραξαν, αλλά στις γυναίκες επίσης είχε πει να αφήσουν ένα σημάδι πίσω τους. Έτσι, η Ατκινς, χρησιμοποιώντας μια πετσέτα, έγραψε με το αίμα της Τέιτ «PIG» (γουρούνι) στην πόρτα του σπιτιού.

Στις 13 Αυγούστου, η Τέιτ τάφηκε στο νεκροταφείο «Holy Cross» στην πόλη Κάλβερ της Καλιφόρνια αγκαλιά με τον γιο της. Όμως, η οικογένειά της δεν έπαψε να αγωνίζεται για τη δικαίωσή της ποτέ και ιδιαίτερα η μητέρα της Τέιτ, Ντόρις, έκανε ένα τεράστιο έργο πάνω στα δικαιώματα των θυμάτων.


Αιμηλία Μπέλμπα

Γεννήθηκε το μεσημέρι ενός Νοέμβρη. Τώρα ποιανού ακριβώς Νοέμβρη, αυτό δεν πρόκειται να σας το πει. Έχει τελειώσει μια Σχολή Δημοσιογραφίας και έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος σε site, κειμενογράφος και έχουν εκδοθεί δυο βιβλία της, εκ των οποίων το ένα στα αγγλικά.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θάνος Κουλουβάκης
Θάνος Κουλουβάκης
Γεννήθηκε το 1997 στην Αθήνα. Σπουδάζει στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ρέθυμνο. Αφοσιώθηκε από μικρή ηλικία στη λογοτεχνία – τόσο ως αναγνώστης όσο και ως δημιουργός. Στα εφηβικά του χρόνια ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την αρθρογραφία, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τον χώρο των εκδόσεων και δύο βιβλία του έχουν εκδοθεί.