22.7 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΚυβίστηση: Το εθνικά πολιτικό μας σπορ

Κυβίστηση: Το εθνικά πολιτικό μας σπορ

Του Πελοπίδα-Παναγιώτη Κουλούρη,

Η κυβίστηση (κοινώς αποκαλούμενη και κωλοτούμπα) είναι άσκηση γυμναστικής, αλλά και είδος ακροβατικού. Κατά την κωλοτούμπα, ο δρών στηρίζεται αρχικά με το κεφάλι και τα χέρια στο έδαφος σε πρόσθια θέση και στη συνέχεια δίνει ώθηση ώστε το κάτω μέρος του σώματος να περάσει πάνω από το κεφάλι -το οποίο πάντα βρίσκεται σε επαφή με το έδαφος- και να καταλήξει στο έδαφος σε ύπτια θέση.

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, χρησιμοποιείται έντονα η φράση ο τάδε πολιτικός έκανε “κωλοτούμπα” με την έννοια ότι, ενώ είχε μία συγκεκριμένη άποψη για ένα ζήτημα, στη συνέχεια, αναλόγως των περιστάσεων, αποφασίζει να αλλάξει στάση επί του ζητήματος. Εδώ, θα γίνει λόγος για την “κυβίστηση” του Έλληνα Πρωθυπουργού, όσον αφορά την Εκκλησία και γενικότερα τη θρησκεία. Είναι γνωστό τοις πάσι, ότι τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχουν ταχθεί κατά των σχέσεων κράτους και εκκλησίας, επιδιώκοντας, μάλιστα, και το διαχωρισμό τους. Στην προκειμένη, δεν τίθεται το ζήτημα, αν συμφωνεί κανείς ή όχι, καθώς ο καθένας δικαιούται να πιστεύει σε ό,τι θέλει, αλλά η διαρκής αλλαγή στάσης του Πρωθυπουργού, κάτι, που αφορά όλους τους πολίτες.

Όταν βρισκόταν στην αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ, γνωρίζαμε τις θέσεις του σχετικά με την θρησκεία, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας δήλωνε σε συνέντευξή του την 1/3/2008 ότι «Ως Αριστερός, είμαι άθεος». Στις 7 Αυγούστου 2014 επισκέφθηκε το Άγιον Όρος δηλώνοντας, «Λένε ότι όποιος δεν έχει επισκεφθεί το Άγιο Όρος αδικεί τον εαυτό του. Και εμείς δεν θέλαμε να είμαστε αδικημένοι». Στις 12/03/2016 ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης έκανε λόγο για: «Κατάργηση του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, που πλέον θα προσανατολισθεί προς την θρησκειολογία… Η αναμόρφωση των θρησκευτικών είναι προϋπόθεση για να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα», με τον Πρωθυπουργό, στην αρχή, να στηρίζει τον υπουργό του. Μετά, όμως, από την αντίδραση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας, ο Πρωθυπουργός άρχισε να αλλάζει στάση και τελικά να βρίσκει τη “χρυσή τομή (;)” παύοντας τον Νίκο Φίλη από υπουργό Παιδείας στις 5 Νοεμβρίου του 2016, παρά τα “πιστεύω” του.

Η αλήθεια είναι ότι, χωρίς καμία πρόθεση υπεράσπισης του Πρωθυπουργού, η κίνηση να αλλάξει τον υπουργό Παιδείας, στον ανασχηματισμό της 4ης Νοεμβρίου 2016, ήταν στη σωστή κατεύθυνση, καθώς ο Πρωθυπουργός κινείται – λογικά – με γνώμονα το συμφέρον της χώρας και όχι αν θα επικρατήσει η άποψη ενός υπουργού του, από τη στιγμή, που η άποψη αυτή προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων τόσο στους κόλπους της Εκκλησίας όσο και στην ελληνική κοινωνία. Παρολ’ αυτά, η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός δεν έχουν σταματήσει μέχρι σήμερα με δηλώσεις τους να συζητούν το ζήτημα του διαχωρισμού Κράτους – Εκκλησίας. Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς, ότι ο Πρωθυπουργός θα συνέχιζε την ίδια ρητορική, αλλά πριν από μερικές μέρες (26/10) γνωστοποιήθηκε η συνάντηση, που είχε με εκπροσώπους της Αθωνικής Πολιτείας για τον προγραμματισμό της επικείμενης επίσκεψής του στον Άγιον Όρος. Προφανώς, επιχειρείται από πλευράς Μαξίμου, ένα νέο άνοιγμα προς την Εκκλησία, τονίζοντας τη σημασία του Αγίου Όρους για την Ορθοδοξία και τον Διορθόδοξο διάλογο. Πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτή η επίσκεψη θα γίνει και πάλι για λόγους επικοινωνιακής τακτικής, όπως το 2014, και οι ίδιοι κύκλοι λένε ότι θέλει να επισκεφθεί το Άγιον Όρος, πριν μεταβεί στην Μόσχα.

Μέσα σε όλα αυτά, ο Νίκος Φίλης, φερόμενος ως ηγέτης της εσωτερικής αντιπολίτευσης του ΣΥΡΙΖΑ – κίνηση των 53+ – δήλωσε στην εφημερίδα Εποχή, «Η διάκριση των ρόλων, δηλαδή ο χωρισμός Εκκλησίας – Κράτους, αποτελεί δημοκρατική εκκρεμότητα 200 ετών και συνιστά ώριμο κοινωνικό αίτημα, που μόνο μια προοδευτική κυβέρνηση μπορεί να ικανοποιήσει… Δεν πρόκειται, λοιπόν, για μετωπική ρήξη με τους θρησκευόμενους πολίτες, αλλά για διαμόρφωση συνταγματικών – δημοκρατικών όρων, που θα εμποδίζουν την Εκκλησία να αναμειγνύεται στην πολιτική ζωή και να διεκδικεί να ασκεί, ακόμα, και εξωτερική πολιτική, όπως φάνηκε πρόσφατα με τα συλλαλητήρια για την Μακεδονία. Οι νέοι διακριτοί ρόλοι Κράτους – Εκκλησίας θα δημιουργήσουν δυνατότητες για την απελευθέρωση και των απλών ιερέων και μοναχών από το καθεστώς της δεσποτοκρατίας. Δηλαδή, η κατάργηση του άρθρου 3 δημιουργεί, σταδιακά, τις προϋποθέσεις για τον περαιτέρω εκδημοκρατισμό του συνόλου της πολιτικής ζωής της χώρας και την απόδοση στοιχειωδών δικαιωμάτων σε όλους τους πολίτες. Το επιχείρημα ότι δεν είναι τώρα η ώρα, το ακούμε επί 200 χρόνια!»

Μάλιστα, στην ομιλία του στη Κοινοβουλευτική Ομάδα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και Πρωθυπουργός, την Τρίτη το απόγευμα (30/10), υποστήριξε ότι «Έχει έρθει, λοιπόν, ο καιρός να κατοχυρωθεί ρητά στο Σύνταγμα η θρησκευτική ουδετερότητα του ελληνικού κράτους με ό, τι αυτό συνεπάγεται κανονιστικά και πρακτικά»

Εφόσον ο Πρωθυπουργός δηλώνει άθεος και είναι υπέρ του διαχωρισμού Κράτους – Εκκλησίας, θέτοντας το ζήτημα αυτό και στην ομιλία του προς τη Κοινοβουλευτική Ομάδα, τι το παρακινεί, ως σήμερα, να μην έρθει σε ανοιχτή ρήξη με την Εκκλησία;

Πελοπίδας-Παναγιώτης Κουλούρης

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1996. Το 2014 ξεκίνησε τις σπουδές του, στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστημίου αποφοιτώντας το 2018. Τον Οκτώβριο ξεκίνησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Νεαπόλεως Πάφου στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Νεότερη και Σύγχρονη Ευρωπαϊκή και Ελληνική Ιστορία". Στο OffLine Post αρθρογραφεί για τις κατηγορίες Πολιτικού και Ιστορίας.

TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ